VENTETIDEN ER OVER!

Historien om KBK er en eventyrlig reise! Helt siden klubbens oppstart i 2003 har fotballgleden, resultatene, samholdet og opplevelsene vært en eneste lang opptur. KBK-logoen er blitt en sterk merkevare, og klubben vekker engasjement og positivisme langt utover Nordmøres grenser og langt utover det som skjer på gressmatta i 90 minutter!

Klubben tok for snart 2 år siden en historisk, riktig og viktig beslutning om å også være en samlingsklubb for fotballtalenter på jentesiden, etter et initiativ fra våre samarbeidsklubber. Tiden var inne for at jentefotballen i vårt område fikk et løft, i de rammene en toppklubb som KBK kan gi. Jentespillere fra mange gode og tradisjonsrike klubber er nå samlet i KBK Kvinner: vi spiller med KBK-drakta, med logoen på brystet med stolthet, vi har fantastiske rammer på magiske Kristiansund Stadion, snart står det flotte garderobefasiliteter ferdig til oss, og vi har et proft apparat rundt laget. Vi vet vi er heldige!

Vi har ventet, og trent, og ventet og trent, og ventet og trent enda mer… Endelig skal vi i gang med seniorfotball, i 3. div., med tabell som teller – og vi gleder oss! Veldig!

KBKs aller første senior kvinnekamp, historisk sådan, spilles borte på Åfarnes Stadion mot samarbeidslaget Langfjorden/ÅIF i kveld kl. 19.00. Neste helg spiller vi vår aller første ordinære hjemmekamp, lørdag 28. august kl. 15. Da håper vi på godt besøk på Kristiansund Stadion.

Veien er lang å gå, og skal være lang å gå, for en fotballsatsing som er kommet for å bli! Jentene i KBK skal også ta steg for steg, år for år, kamp for kamp, være PROFESJONELLE, SYNLIGE og ENGASJERENDE på veien, i tråd med klubbens verdier. Vi skal være ydmyke, bygge kultur og være forbilder for jentefotballspillerne i yngre alder i klubbene rundt oss. Vi setter målet høyt opp og langt fremme – og drømmene enda høyere! Håper dere vil følge med oss på reisen!

Hjertelig hilsen fra et lidenskapelig
KBK Kvinner