Om KBK Kvinner

Litt om KBK Kvinner og kontaktinformasjon til administrativ leder og sportslig ledere.

Laget for lidenskap – nå også endelig med jentefotball!

I 2019 ble det etter et initiativ fra breddeklubbene rundt oss bestemt at KBK skal starte med jentelag, både på seniornivå og på akademi. Vi har pr i dag tilbud for damer senior som skal stille lag i 3. divisjon for sesongen 2021, samt håper på oppstart av akademitiltak igjen i løpet av høsten 2021 etter at regler om kohorter for ungdommen forhåpentligvis normaliseres. Oppstart av ordinære kamper for KBK Kvinner måtte la vente på seg helt til i august 2021, første ordinære seriekamp for KBK Kvinner ble spilt 19.august 2021, borte mot Langfjorden/ÅIF.

Målet vårt er å være en toppsatsing for jenter på Nordmøre og på sikt hevde oss i toppen norsk kvinnefotball. På veien skal vi også være gode rollemodeller og motivatorer for yngre jentefotballspillere, vi har et ønske om å bidra så mye som vi kan på rekrutterings- og motivasjonstiltak for å få flest mulig jenter til å spille fotball lengst mulig.

KBK er en klubb som virkelig ønsker å satse på jentene og høsten 2021 ferdigstilles også nye garderobe- og klubbhusfasiliteter for jentene, med topp moderne forhold. Fantastiske rammer for jentene, dette gleder vi oss til!

For å kontakte KBK Kvinner, se under:

Ledelse

Vi retter en stor takk til spesielt vår generalsponsor SpareBank 1 Nordmøre og våre andre partnere som er med å satse på jentene! En oversikt over våre støttespillere finner du her