Ukas kamper oppsummert

Det er travle dager for unggutta i KBK. I forrige uke spilte KBK G16, KBK G18 og KBK 2 kamper alle lagene med sterke resultater. Her kommer en liten oppsummering fra uka som gikk.

Lillestrøm - KBK 1-2 (1-2)

1. serierunde nasjonal G18 - 20.08.21

G18-gutta leverte nok en sterk kamp i nasjonal serie i LSK-hallen i ettermiddag. De mørkeblå var best før pause, skapte mange sjanser på kontringer og var dyktige på å spille seg ut av press. 1-0 til KBK kom på straffe etter 8 min. da Mathias Knutsen ble felt på vei gjennom. Awet Alemseged var sikker eksekutør etter 8 min.

1-1 kom etter 12 min. da LSK stanget inn en skåring på dødball. Utover i omgangen tok KBK mer over og skapte sjanser med både Kristian Vangen, Martin Oskar Bøe og Marius Weidel. Alle skudd strøk dessverre stangen og endte uten tellende resultat. Etter rundt halvtimen derimot vendte Awet Alemseged fint opp i mellomrommet og spilte Marius Weidel gjennom. Fra skrå vinkel banket 2.års guttespilleren ballen i lengste hjørne, utagbart for keeper. 2-1 KBK!

2.omgang ble som ventet en tøff affære hvor Lillestrøm tok mer over og presset både gjennom banespill og spesielt på dødballer.

Hjemmelaget fremsto tøffe fysisk og de aller fleste på banen hadde erfaring fra LSK2 i 3.divisjon.

For bortelaget handlet det om å skvise ut en seier etter hvert som klokka gikk. Gutta var disiplinerte, resolutt i forsvar og tok godt vare på ballen når de hadde muligheten. Muligheter på siste tredjedel tørket opp utover i omgangen da KBK ble litt for upresise på siste pasning. LSK slet også med å skape ordentlige farligheter i boksen siste 15 min. og ble utålmodige på siste tredjedel. Tosifret antall innlegg ble effektivt tatt av keeper Victor Sveen og en meget solid backfirer i dag med Andresen, Valle, Gjøstøl og Knutsen.

6 minutter på overtid kunne en heroisk oppofrende gjeng strekke hendene i været og juble for tre nye poeng på bortebane!

IMG_20210820_145504.jpg

Kampfakta: https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7875518

KBK - Start 2-2 (0-0)

5.runde nasjonal G16 - 22.08.21

En fartsfylt kamp med høy temperatur endte med poengdeling. Start var best før pause selv om sjansestatistikken var jevn. Keeper Sander Rød sto frem da det stormet som mest mellom stengene og holdt buret rent.

I 2.omgang fortsatte begge lag å presse på for skåring og 1-0 kom fra et skudd av Sigurd Sæther etter 55 min. Start utlignet kort tid etter på retur fra frispark. Omtrent halvveis i omgangen fikk bortelaget tildømt straffe.

Skuddet fra 11-meteren gikk i tverrliggeren og over til stor lettelse for hjemmelaget.

Start fortsatte å trykke på og fikk uttelling i det 85 min. ved et soloraid fra banens beste Adrian Sunde. Halve KBK-laget ble driblet og lynvingen kunne spasere ballen i åpent mål.

En real sluttspurt fra KBK skulle derimot gi utligningen de trengte! Etter 89 min. spilt får hospitant Sigurd Utne (Sunndal IL) servert ei flott langpasning i bakrom av Johannes Wiig. Utne skjærer inn i feltet og avslutter i stanga, hospitant Marius Remøy (Dahle/Nordlandet) kaster seg frem og får pirket ballen over streken til øredøvende jubel fra lagkameratene!

G16 går nok en gang ubeseiret av banen i nasjonal serie og kan lade opp til neste kamp som blir Sandefjord hjemme fredag 03.september kl. 17:00

IMG_20210822_183615.jpg

Kampfakta: https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7883216

KBK-Midsund 8-1 (3-1)

4.div, senior, Nordmøre og Romsdal - 23.08.21

Powerplay fra start til slutt sikret storseier i sesongens første hjemmekamp for rekruttlaget. De frammøtte fikk se et pasningssikkert og gjennombruddshissig KBK-lag som tok kommandoen fra første minutt og pøste på med scoringsmuligheter i første omgang. De mørkeblå kunne gå inn til pause med 3-1, men ledelsen kunne fort vært dobbelt så stor. Vangen, Alemseged og Brevik sto for målene - alle tre av det vakre slaget. Midsunds mål kom ved Johannes Sjøvik etter 16 min.

Hele benken ble byttet inn ila det første kvarteret av 2.omgang og det tilførte ytterligere løpskraft og energi. Marius Weidel og Martin Oskar Bøe, begge født 2005, fikk sin seniordebut i kveld og førstnevnte presterte like godt å skåre et hattrick på kun 9 minutter. Imponerende av unggutten!

Mathias Knutsen avsluttet målfesten med å klinke inn et direkte frispark fra nærmere 30 meter rett i nota i det 77 min.

Neste match er Sunndal (b) kommende fredag.

Målskårere (fv): Mathias Knutsen, Marius Weidel (3),Kristian Vangen, Bendik Brevik (2) og Awet Alemseged

IMG_20210823_215759.jpg