– Deilig å være tilbake i hjembyen

Marius Berntsen Olsen er en del av en gjeng med unge, lokale spillere som nå får en viktigere rolle i KBK.

Marius Berntsen Olsen (21) er en av de mange unge spillerne i årets KBK-tropp. Etter å ha gjort sakene sine bra i Levanger FK ble han hentet hjem til Kristiansund igjen foran denne sesongen.

– Det er deilig å være tilbake i hjembyen, det er det jeg har ønsket helt siden jeg dro herfra, sier Olsen.

Midtstopperen startet karrieren i Clausenengen før han kom til KBK første gang. Han gikk videre til Levanger og har spilt fast for trønderne de to siste sesongene. Nå håper han å kjempe seg inn på laget i Kristiansund.

– Målet mitt er å få så mye spilletid som mulig. Så for min del blir det å benytte sjansen hvis Christian (Michelsen) velger å sette meg inn, sier Olsen.

Se videointervju her:

Han var ubenyttet reserve i A-lagstroppen som serieåpnet i Obos-ligaen mot Fredrikstad mandag, og deretter gikk turen til Orkanger med andrelaget på tirsdag. Der scoret han det ene målet da KBK 2 slo Orkla 5-0 på bortebane i sesongåpningen i Norsk Tipping-ligaen.

– Det er deilig å være i gang med sesongen og å kjempe om poeng igjen. Hvis det blir lite spilletid på A-laget, blir det å bidra mye for KBK 2. Det er fint å bidra på begge lag.

– Jeg spiller sammen med de jeg spilte med i yngre alder, i KBK 2, Gutter 19 og i juniorfotballen. Det er artig å se at mange har tatt steget opp på A-laget og får spilletid.

Nå håper han KBK kan reise seg i årets første bortekamp i Obos-ligaen, når laget drar sørover til Kristiansand for å møte IK Start søndag ettermiddag.

– Vi må finne tilbake til det vi gjorde i pre-season, å sprudle offensivt og tette igjen bak. Vi slapp til relativt lite mot Fredrikstad, og om vi setter sjansene vi får så kommer vi til å hente mange poeng.

KBK har en rekke spillere under 23 år i årets førstelagstropp. Les mer om dem i denne artikkelen!

Marius Berntsen Olsen

• Født: 14. mai 2001