Adrian lånes ut til Træff

KBK-keeper Adrian Sæther (21) går til SK Træff på lån.

Kristiansund Ballklubb er enige med Træff om et utlån av Adrian Sæther.

Valsøyfjordingen er spilleklar for Træff fra onsdag, og er med i troppen som skal spille bortekamp mot Strindheim i cupen i kveld.

– Træff har fått en utfordrende skadesituasjon på keeperplassen, og det er god timing for alle parter med et utlån av Adrian til Træff nå, sier Eirik Hoseth, sportslig leder i KBK.

Sæther har vært på benken for KBK i OBOS-ligaen denne sesongen, men venter fortsatt på debuten for A-laget. Sjansen kunne ha kommet når KBK skal møte Tomrefjord i cupen i kveld, men den 197 cm høye keeperen prioriterer å gå for jevnlig spilletid på tredje høyeste nivå framover.

– Gjennom den nasjonale utlånsordningen er det en fin fleksibilitet hvor Adrian nå får muligheten til å spille viktige kamper i Post Nord-ligaen. Han har et høyt nivå inne, men har aldri spilt kamper på dette nivået tidligere. Et fint og viktig steg i den videre utviklingen av KBK-keeperen hvor han fortsatt kan trene mye med KBK i hverdagen, sier Hoseth.

I begynnelsen av april skrev Sæther proffkontrakt med Kristiansund Ballklubb. Keeperen fra Valsøyfjord blir 22 år i neste uke, og kontrakten varer ut 2025-sesongen.