Agon Mucolli solgt til Odense!

Agon Mucolli har totalt spilt 40 kamper, scoret 7 mål og har 12 assist for KBK. Agon er en spiller som innehar masse X-faktor. Han er en som kan drible av både et og to ledd fra sin venstre-ving-posisjon.

Agon kom til KBK før 2021-sesongen fra Fredricia på nivå 2 i Danmark. Han tok Eliteserien med storm og har utviklet seg til å bli attraktiv fotballspiller.

Nå reiser han altså tilbake til Danmark. Odense er en solid klubb i dansk Superliga og når klubbene ble enige om en overgangsavtale så ble timingen god for alle parter.

- Det er selvfølgelig aldri ideelt å selge gode spillere, men samtidig er det en fin historie om en spiller som har gitt supportere og publikum uforglemmelige øyeblikk. Det er nok et bevis på at KBK er en klubb det er mulig å utvikle seg i, og det er slik vi ønsker det skal være. Vi skal rekruttere typer, videreutvikle dem og la de gå videre når timingen er riktig for både spiller og klubben. Det handler også om å skape en bærekraftig satsing på toppfotball, sier sportslig leder i KBK, Eirik Hoseth.

Klubben er fornøyd med den økonomiske delen av avtalen hvor man får betydelig mer enn man investerte.

- Vi har tøffe økonomiske forutsetninger som mange andre klubber, og en klubb som KBK bør selge spillere med jevne mellomrom. Det er utvilsomt utfordrende økonomisk, men vi jobber hardt for å kunne investere i spillere i fremtiden også, og det er viktig for at vi skal fortsette å utvikle klubben. Å videreutvikle det sportslige i klubben er uansett det aller viktigste for å nå målsetningen om å alltid være en klubb blant de 20 beste i Norge, sier Hoseth.

Klubben jobber aktivt i markedet for spillere hele året, men dette kan også gi andre spillere i troppen en god mulighet til å vise at de virkelig ønsker å spille mer. Overgangsvinduet åpner 1. august og vi jobber med muligheter og ikke minst for å starte poengfangsten omgående. Vålerenga borte på søndag er en fantastisk mulighet til å hente årets første seier!

Vi takker for innsatsen i mørkeblått og ønsker Agon masse lykke til i Odense!