Aktivitetscup på Kristiansund Stadion

Etter en lang tid uten muligheter for kamper for voksne er det med stor glede vi kan invitere til historiens første turnering til inntekt for arbeidet med KBKs Gatelag lørdag 21. august.

Aktivitetscupen er noe vi gleder oss til, og det blir morro, god stemning og underholdning for de som skal delta og de som vil komme å se på. Første kamp i cupen spilles 12.30, og siste kamp og finalen spilles 15.30 på lørdag.

Gatelaget har trent og sett frem til denne dagen i lang tid. De og flere med dem gleder seg til å knytte på seg fotballsko og spille cup på Kristiansund Stadion. Vi håper å gjøre denne opplevelsen så god som mulig både for de på Gatelaget, men også alle andre som deltar eller tar turen innom på lørdag.

image 0003.jpeg
Grønt lag dagens gatelagstrening. Stort oppmøte, god stemning, og mange som er klare for cup.

Turneringsinfo

Dato: Lørdag 21. august. Sted: Kristiansund stadion

Tid: 12:00-17:00. Oppmøte: 30 min før første kamp

Hvert lag mottar t-skjorter før første kamp. Shorts, strømper, leggskinn og sko ordner dere selv. Ved draktlikhet bruker vi vester til å skille lagene.

Ved ankomst bruk inngang 6 på Notartribunen. Det blir åpen kiosk, supportershop, speaker, lagbildetaking, pizzabuffet og premieutdeling etter kampene!

Div cup 4.jpg

Regler:

Spillere: 5+1 (keeper)
Kamptid: 15 minutter
Bane: ca. 40 x 20 m
Frie bytter
Vi benytter innspark i stedet for innkast
Når ballen har vært over dødlinja må keeper sette i gang spillet på egen halvdel
Ved poenglikhet i gruppespillet skilles lagene på 1) målforskjell 2)antall skårede mål 3) Ved lik målforskjell og ant. mål avgjøres det på straffespark

KBK Gatelag på statbudsjettet

Gatelaget ble startet opp i samarbeid med Fotballstiftelsen i september 2020 som det 22. laget i landet. Ett år senere kan vi rapportere om at hele 28 lag er i gang med ukentlige aktiviteter, og senest denne sommeren fikk Gatelagsprosjektet fast plass i fremtidige statsbudsjett.

For alle oss som involvert i dette arbeidet i KBK gir det oss stor glede i å vite at vi går inn i kommende sesonger med større grad av forutsigbarhet for en gruppe mennesker som har behov for trygghet, tillit og mestring.