Alvheim ble KBK-helt på 16. mai

På overtid gikk KBK opp i 3-2. Russegutt Leander Næss Alvheim fikk en fantastisk 16. mai!

På en kald 16. mai hadde Nordmøre stadion det beste publikumsoppmøtet så langt denne sesongen, med 3.548 solgte billetter.

Avslutningen på kampen kunne ikke blitt bedre, men det tok tid før hjemmefansen fikk noe å juble for. KBK hadde en svak førsteomgang, men hevet seg mot slutten av kampen. Og på overtid sikret hjemmelaget seieren 3-2!

Kom tidlig under

Sander Erik Kartum fikk den første muligheten etter tre minutter. Han førte ballen framover i midten av banen, og avsluttet over. Like etter ble et Torgil Gjertsen-skudd blokkert til corner.

Men det skulle bli en dårlig start på kampen for KBK, da Ranheim tok en tidlig ledelse etter åtte minutter. KBK-forsvaret ropte på offside etter et langt oppspill, men assistentdommeren holdt flagget nede. Ballen endte til slutt hos Arne Gunnes, som satte inn ledermålet for bortelaget.

Ranheim fortsatte å skape store muligheter ved å komme inn i bakrom. Etter 14 minutter var trønderne svært nær ved å sette inn sitt andre mål, men ballen gikk utenfor. Bendik Bye fikk en mulighet for Ranheim etter 21 minutter, men skuddet gikk i nettveggen.

Ranheim styrte mye av spillet fram mot slutten av omgangen. KBK begynte å presse mer da det nærmet seg pause, men kom ikke til skuddmuligheter.

Rett før pause hadde Ranheim et skudd i tverrliggeren. Like etterpå fikk KBK sin beste sjanse i første omgang, da Kartum skjøt rett utenfor mål. Men stillingen holdt seg på 0-1 til pause.

Se høydepunktene her:

Mer åpent i andre omgang

Sju minutter ut i andre omgang satt utligningen for KBK! Etter litt klabb og babb i feltet falt ballen til Moses Mawa, som satte inn sitt første mål for sesongen.

Men rett etterpå gikk Ranheim opp i ledelsen på nytt. Et lavt innlegg fra høyre ble blokkert, men ballen ble liggende løs rett foran KBK-målet. Der var Arne Gunnes på plass og satte inn 2-1 for bortelaget.

Etter 58 minutter kunne Mawa satt inn sitt andre for kvelden. Et smart innlegg gikk lavt rett foran mål, men spissen satte ballen utenfor.

Ranheim fikk en stor sjanse etter 68 minutter, men Dan Peter Ulvestad kastet seg inn foran ballen og blokkerte ut til corner.

Marius Sivertsen Broholm kom inn for KBK i pausen, og etter 75 minutter fikk han sjansen fra kanten av 16-meteren. Med høyrefoten skrudde han ballen i stolpen.

Snudde kampen

Med ti minutter igjen av kampen satt utligningen for KBK! Oskar Sivertsen utfordret på høyrekanten og fikk ballen inn foran mål. Den havnet til slutt hos Benjamin Stokke, som banket inn 2-2.

KBK satte inn et stort trykk mot Ranheim-målet etter scoringen, og kom nært flere ganger.

Det ble lagt til fire minutter, og de benyttet KBK godt. Oskar Sivertsen la ballen inn i feltet, og der ventet en annen russegutt. Innbytter Leander Næss Alvheim banket ballen i mål til 3-2!

Det utløste store jubelscener hos hjemmepublikummet, og da dommeren blåste av kampen like etterpå feiret Alvheim og Sivertsen med sine medruss som i stort antall hadde møtt opp på Nordmøre stadion.