Andreas har fått proffkontakt med KBK

Andreas Kornelius Bakeng-Rogne (19) har signert sin første proffkontrakt med Kristiansund Ballklubb.

Midtbanespilleren skrev under kontrakten med KBK rett før avreise til treningsleiren i Marbella.

Frei-gutten har tatt steget fra NEAS-akademiet, der han ble kåret til Årets akademispiller i 2020-sesongen. Han var kaptein på KBK 2 i Norsk Tipping-ligaen i fjor.

Han debuterte i OBOS-ligaen hjemme mot Raufoss 5. november 2023, og fikk også med seg et innhopp da KBK slo Skeid 5-0 i siste serierunde den påfølgende uka.

Andreas Bakeng-Rogne satt på benken da KBK slo Vålerenga på Intility Arena og sikret opprykk til Eliteserien. Og nå er det altså klart at han blir med videre i 2024.

Bakeng-Rogne har fått prøve seg både på midtbanen og som høyreback i treningskampene i vinter. I Marbella skal det spilles to treningskamper: KBK–Tromsø lørdag 2. mars og KBK–Lyn torsdag 7. mars.

bake.jpg
Andreas Bakeng-Rogne ble kåret til Årets akademispiller i KBK for 2020-sesongen. En annen Frei-gutt som i dag er en del av A-laget, Marius Weidel, ble kåret til Årets nykommer.