Arbeidsuke i KBK for Sander Sverre fra Mjøndalen

Sander Sverre Henriksen Brattvold(15) fra Tyristrand på Ringerike har valgt en annerledes arbeidsuke enn sine klassekamerater. Til vanlig hospiterer han i Mjøndalen, men denne uka jobber han for Kristiansund Ballklubb.

- Denne uka er super, jeg koser meg veldig. Jeg har fått være med på mye forskjellig i klubben, alt fra å legge heller sammen med driftsguttene, følge treningen til KBK Gatelag, trene med KBK G16 og ikke minst følge treningene til A-laget, sier en smilende fornøyd Sander Sverre.

Til vanlig går Sander Sverre i 9.klasse ved Tyristrand skole rett sør for Hønefoss. Han spiller som spiss i Tyristubben IF og hospiterer i Mjøndalen. Det er stas å få besøk av kjekke ungdommer i arbeidsukene, og det er artig når ungdom fra andre deler av landet søker seg til Nordmøre og KBK.

Bakgrunnen for at Sander Sverre ønsket nettopp KBK som sitt arbeidssted i arbeidsuka, er hans kamerat Vebjørn Bekkeheien Grønseth sitt forhold til byen og klubben. Han har besteforeldre i Kristiansund, og han hadde også sin praksisuke her for tre år siden. Ragnhild og Kaspar Grønseth er gjestfritt vertskap, også denne gangen for barnebarnets kamerat, Sander Sverre.

- Ragnhild og Kaspar er helt super, det er som et 5-stjerners hotell hos dem, sier Sander Sverre. Det er ikke første gangen han er på Nordmøre og Kristiansund stadion. Sist besøk fikk han også møte sine forbilder i KBK.

Sander Sverre er med i treningen til KBK Gatelag

- Sist jeg var her fikk vi omvisning på stadion, og da møtte jeg blant andre Sean McDermott. Han og laget ga meg et par keeperhansker og en signert drakt som henger på veggen hjemme på rommet mitt, forteller en fornøyd Sander Sverre som denne gangen fikk en prat med favorittspillerne Sean McDermott, Christoffer Aasbak og Olaus Jair Skarsem.

Selv håper han å kunne fortsette med fotball lenge og bli så god som mulig. Han har planer om å søke Toppidrett ved Drammen videregående skole om ett år.

- Det er gøy å trene med utviklingsavdelingen her i Kristiansund, det er skikkelig bra nivå der. Jeg har blitt veldig glad i KBK generelt og liker spillet A-laget viser i Eliteserien, avslutter Sander Sverre som vil følge KBK tett i fortsettelsen.

Vi takker Sander Sverre for svært hyggelig besøk, og ønsker han lykke til med avslutningen av uka og selvsagt Odd-kampen på lørdag. Du er hjertelig velkommen tilbake!

Sander Sverre følger KBK tett. Gavene fra Sean McDermott og resten av laget har en spesiell plass hos han.

#KBK #Lagetforlidenskap