Avtale med Eirik Holmen Johansen

Kristiansund Ballklubb har i dag gjort avtale med Brann om å låne keeper Eirik Holmen Johansen ut 2020.

- Eirik var vårt førstevalg etter at Sean ble skadet. Han er en erfaren keeper og revansjelysten etter en krevende sesong i fjor. Han har god rekkevidde med 201 cm og har sånn sett andre kvaliteter enn de to vi har i troppen fra før, sier sportslig leder Kenneth A. Leren.

Slik situasjonen er måtte klubben også ta hensyn både til mulig koronakarantene og søknad om arbeidstillatelse, noe som ville ført til at det kunne ta et par uker å få en ny keeper klar for spill.

- Med Seans skade og betydning for klubben, laget og jakten vi har hatt på ny keeper, synes jeg også det er viktig å understreke at vi har en god og skadefri keeper i Serigne. Det som har vært viktig for oss, er å ha to som kan gi hverandre konkurranse og at vi har et alternativ ved skader og suspensjon. Nå blir det opp til Eirik og Serigne å kjempe om plassen mellom stengene, sier Kenneth A. Leren.

- Dette blir veldig spennende og jeg gleder meg til å spille for Kristiansund. Dette er veldig bra løsning for meg, og det kjennes veldig bra å være ønsket her i Kristiansund, sier keeper Eirik Holmen Johansen.

Eirik Holmen Johansen er 27 år og kommer fra Tønsberg. I 2018 spilte han for Sandefjord og i Brann i fjor og fram til nå. Han har flere landslagskamper og landslagssamlinger fra 2007. Han var i Manchester City fra 2012 og derfra på utlån til New York City i 2015-2017

#lagetforlidenskap #kbk