Bendik drar til Sverige

Bendik Brevik (20) går på utlån til Piteå IF.

Kristiansund Ballklubbs Bendik Brevik (20) drar på lån til Piteå IF. Avtalen varer ut 2023-sesongen.

Piteå IF spiller i Ettan Norra, som er tredje nivå i Sverige.

– Bendik har vært et stykke unna spilletid i KBK, men har gjort en kjempejobb for andrelaget. Han er alltid oppofrende og jobber godt på trening. Det blir spennende å følge ham i Sverige, og det kan være bra for utviklingen hans. Han hadde lyst til å prøve dette, og da ønsket vi å legge til rette for det, sier Eirik Hoseth, sportslig leder i KBK.

Midtstopperen kom til KBK fra Clausenengen i januar 2018. Han skrev sin første proffkontrakt høsten 2021, og den varer ut 2024-sesongen.

Brevik har to kamper for førstelaget. Han fikk debuten for KBK da han kom inn som innbytter i 5-1-seieren mot Stabæk i Eliteserien 14. august 2021. Denne sesongen har han spilt én kamp for førstelaget, borte mot Tomrefjord i cupens første runde.

I 2022-sesongen var han utlånt til Levanger, og spilte 18 kamper for trønderne i Post Nord-ligaen.