Bendik klar for Piteå

Bendik Brevik går på permanent overgang til Piteå i Sverige.

Midtstopperen kom til KBK som G16-spiller i 2018. Han var på lån til Piteå høsten 2023, og har holdt kontakten med den svenske klubben i preseason.

– Jeg trivdes veldig godt der, og følte meg veldig ønsket. Piteå har ambisjoner om å kjempe om opprykk i år, og det trigger meg. Klubben har gjort flere gode signeringer i vinter, og alt dette gjør at det er et bra sted å dra for meg, sier Bendik Brevik.

– En rar følelse

Brevik hadde i utgangspunktet kontrakt med KBK ut denne sesongen, og klubbene har kommet til enighet om en overgang. Brevik har signert en toårskontrakt med Piteå.

– Akkurat nå var det for lang vei til midtstopperplass i KBK, og målet er å ta neste steg i karrieren, sier han.

Før helga tok han avskjed med resten av KBK-laget og dro til Sverige.

– Jeg har vært på lån flere steder tidligere, og da har det vært trygt å tenke på at jeg skulle tilbake. Nå flytter jeg, og det er en rar følelse. Det er litt trist å dra fra gjengen, for noen av dem har jeg spilt med siden jeg var fem år gammel. Jeg kommer til å følge med på hvordan det går med KBK, sier Brevik.

– En fantastisk bra jobb

Sportslig leder Eirik Hoseth i Kristiansund Ballklubb takker Bendik Brevik for innsatsen.

– Han har gjort en fantastisk bra jobb for klubben i akademiet og på A-laget. Han kom tilbake fra Piteå etter utlånet og var en bidragsyter i gruppa med sitt vinnende vesen. Vi kommer til å følge godt med på ham. Ingenting hadde vært artigere enn at han tar steg og kommer tilbake en gang i framtiden, sier Hoseth.