Broholm klar for KBK

Marius Sivertsen Broholm (18) kommer på lån fra Rosenborg.

Søndag er Marius Sivertsen Broholm på plass i Kristiansund etter at KBK har kommet til enighet med Rosenborg Ballklub om et lån av midtbanespilleren.

Han kommer til KBK gjennom den nasjonale utlånsordningen for spillere i aldersgruppen 18-22 år.

Det er i første omgang avtalt en låneperiode på 30 dager.

– I Broholm får vi en kreativ og lovende midtbanespiller som har flere innhopp for RBK i årets eliteserie. Med slitasje og skader i KBK-troppen passet det derfor godt med et lån av Broholm nå. Han har ferdigheter som laget vil få bruk for i kampene den neste måneden, sier Eirik Hoseth, sportslig leder i Kristiansund Ballklubb.

Broholm har spilt to eliteseriekamper for Rosenborg denne sesongen, mot Odd og Molde.

Hans første kamp for Rosenborgs A-lag var cupkampen mot Melhus 25. juli 2021, og han scoret også sitt første mål i samme kamp.

Broholm debuterte i Eliteserien 8. mai i fjor, da Rosenborg møtte Strømsgodset. Hans neste seriekamp var 45 minutter mot KBK da Rosenborg vant 3-1 på Lerkendal 25. juni i fjor. Broholm spilte totalt ni kamper i Norges øverste divisjon i 2022-sesongen.

I januar skrev 18-åringen fra Tiller under en ny kontrakt med Rosenborg som strekker seg ut 2025-sesongen.

NTB_Ma1ac2t6I40.jpg
Marius Sivertsen Broholm har spilt elleve kamper i Eliteserien for Rosenborg. Nå skal han spille for Kristiansund Ballklubb. Foto: NTB