ceide

Ceïde hentes tilbake av Rosenborg

Drar tilbake til Trondheim tidligere enn planlagt.

Mikkel Konradsen Ceïde drar tilbake til Rosenborg Ballklubb. Ceïde har denne sesongen vært på lån i KBK, og RBK har nå valgt å benytte muligheten til å hente ham tilbake til Trondheim.

– Det var meningen at Mikkel skulle være her hele sesongen, men gjennom den nasjonale utlånsordningen kan Rosenborg hente ham tilbake. De har en del skadeproblemer som gjør at de har valgt å gjøre det, sier Eirik Hoseth, sportslig leder i KBK.

Ceïde har vært en viktig del av laget denne sesongen, og har spilt 22 av 23 mulige serie- og cupkamper. Han er en humørspreder i troppen og har vært viktig også utenfor banen.

I KBK har Ceïde blitt benyttet både som midtstopper og sentralt på midten. Med Amund Skiri inn som ny hovedtrener har det blitt en formasjonsendring til 4-3-3, og dermed er det nå enda større konkurranse om disse plassene på banen.

– Vi har bra med alternativer som midtstoppere og defensiv midtbanespiller. Nå er også Heine Gikling Bruseth tilbake, og vi har en ganske skadefri tropp, sier Hoseth.