Christian Michelsen fortsetter!

Vi er svært glade for å kunne dele at Christian Michelsen fortsetter som hovedtrener i fire nye år. Det sikrer en langsiktig sportslig utvikling, vi har fortsatt mye ugjort og mange mål å nå sammen.

Dette er det klubben og daglig leder Kjetil Thorsen innledet pressekonferansen med i kveldens direktesendte nyhet fra Kristiansund Stadion:

- I 2014 så ansatte Kristiansund Ballklubb en ung fremadstormende lokal trener. Sammen har vi gjennomført 8 fantastisk sesonger der klubben har gått fra å være et lag på nedre halvdel i OBOS til øvre halvdel av Eliteserien.

I de fem siste årene har klubben spilt i Eliteserien hvor vi har tatt en 7 plass, to 6.plasser og to 5.plasser. Vi har i de siste fire sesongene vært med i medaljekampen helt til siste slutt.

Igjennom disse 8 årene har vi vist at en liten klubb kan konkurrere med de store, sammen har vi har brutt mange barrierer.

Uansett er det slik at vi fortsatt har mye ugjort, vi har aldri slått Bodø/Glimt, vi har ikke tatt medalje, vi har ikke spilt cupfinale på Ullevål og vi har ikke spilt Europa.

Drømmen om å bryte nye barrierer gjør at vi nå finner tiden riktig til å forlenge avtalen med vår hovedtrener Christian Michelsen, sier Kjetil Thorsen

Han gav ordet videre til sportslig leder Terje Wiik som fortsatte pressekonferansen i samme stil.

I min forrige periode i KBK var jeg så heldig å få være med på å ansette Christian som trener. I 8 år har klubben og han selv utviklet seg sammen. Han har med sin tilstedeværelse og sult vært en viktig premissleverandør for at vi har etablert oss i eliteserien.

Christian er ambisiøs og ønsker hele tiden utvikle seg selv. Vi er glade for at KBK gir den motivasjonen næring og gleder oss til opplevelser sammen de neste årene, sier sportslig leder Terje Wiik

Tilslutt var det hovedpersonen selv, Christian Michelsen som fikk ordet. En veldig glad og offensiv hovedtrener som gleder seg til fortsettelsen, og er klar for å figthe videre sammen med Laget for Lidenskap.

- Først og fremst er jeg ydmyk over å nok engang få tilliten og forutsigbarheten som treneren og familiemannen Christian trenger. Jeg har troa på at de som kan senke skuldrene også er de som presterer best.

Vi er på mange måter i en spennende fase i KBK. Det kommer mange yngre spillere opp. KBK har vært ganske mye den samme gjengen over tid, en helt fantastisk gjeng som har vunnet mye i mange år, men nå pushes de av yngre, fremadstormende gutter. Mange lokale nordmøringer og en fin dose gutter utenifra. Komboen er viktig, og det er bra å både ha lokale nordmøringer og påfyll av sultne gutter utenifra.

Kampen mot Coviden fortsetter og jeg gleder meg til det virkelig er knockout for pandemien og vi endelig for kjenne på godstemninga på Kristiansund Stadion, fortet oss.

Det er noen barrierer å ta fremover. Vi skal slå Bodø/Glimt, vi skal komme lenger en kvart finale i cupen. Det er med andre ord mye jeg gleder meg til fremover og flere gode og fine mål å nå. Jeg håper folk også gleder seg like mye som jeg gjør, avsluttet Christian Michelsen.

#lagetforlidenskap #KBK