Cupeventyret endte i 3. runde

I dag levde vi dessverre ikke opp til forventningene. Cupeventyret endte i 3. runde etter tap 3-1 mot KFUM Oslo. Vi skal raskt opp i ringene igjen. Vi får rette fokus mot neste kamp og gjøre oss klare for å møte Brann på søndag!

Les ett kjapt sammendrag under. Du kan også se en video-oppsummering fra kampen her; oppsummering.

Første omgang

Det er KFUM som scorer kampens første mål etter 15 minutter. KFUM blir spilt fri ute på kanten, og setter fart oppover i banen. Kristiansund har mange spillere høyt i banen, og vertene kan kontre. Ballen spilles innover i banen havner hos Svindland som får kontroll på ballen, og skyter i mål.

KBK svarer umiddelbart!! 2 minutter senere fyrer Gjertsen av. Skuddet skifter retning og blir vanskelig å redde. Dermed står det 1-1 i Oslo.

En ganske jevnspilt første omgang ender 1-1. KFUM har vært heltent og farlig frempå. KBK har vært for upresise og kan godt kneppe opp litt i andre omgang.

Andre omgang

Andre omgang er ikke gammel når KFUM får straffe. 50 min og Sanyang sender KFUM i ledelsen med en straffe som blir skutt høyt oppe til høyre i mål. 2-1.

KBK gjør flere bytter i andre omgang. Coly, Bye og Williamsen kommer inn etter 64 min.

KFUM med nok en scoring. De vinner ballen høyt i banen, og får taklet den videre utenfor 16-meteren. Njie bruker ikke lang tid på å skyte. Han bøyer han ballen oppe i høyre kryss. Fint mål av hjemmelaget.

Etter 76 min kommer også Oskar Sivertsen og Lagos Kunga inn på banen. Lagos Kunga til sin debut for laget for lidenskap!

Selv med flere endringer er det KFUM Oslo som vinner kampen 3-1 på Ekeberg i Oslo.