Drømmen lever fortsatt

Vi greide å hente oss inn med to mål i andre omgang til 2-2 og poengdeling borte mot Stabæk. Spenningen fortsetter til aller siste serierunde i sesongen da alt har vært annerledes.

KBK har reist til Nadderud for å spille mot Stabæk i årets nest siste kamp. Dette kommer til å bli tidenes avslutning i Eliteserien for KBK. Vi kan ende på alt fra 3. plass til 6. plass. Det blir en strålende sesong samme hvilken plass det blir til slutt, men shit så gøy det hadde vært med Europaspill neste sesong!

Kampen starter med et gjennomspill for Stabæk, men Sean er våkent ute og avverger et tidlig baklengs med hode. Så tar KBK over. Kastrati får en kjempe mulighet etter 10 minutter! Etter et svakt utspill, spiller Hopmark ballen direkte til Kastrati som får en fin skuddmulighet fra 16 meter. Men ballen går i forsvareren og ikke i mål.

Sørli og Pellegrino kombinerer også fint og Pelle får en god mulighet. Dessverre kommer ballen litt brått på, og han setter ballen utenfor lengste stolpe.

Bølger og halvsjanser
Kampen forsetter med at det bølger litt frem og tilbake. KBK er nok det beste laget, men Stabæk prøver seg også frempå, og det er Stabæk som tar over kampen etter rundt en halvtime spilt. De kommer til mye halvsjanser og trøkker godt på i boksen til KBK. Heldigvis har vi en sterk kaptein som stadig rydder unna.

Rett før pause får KBK og Diop nok en stor mulighet. Fint forarbeid av Aasbak som kombinerer med Pellegrino før han kjemper seg gjennom og legger ballen ut til Diop, men skuddet går rett frem og dessverre utenfor målstengene.

Spennende fotballkamp så langt. Ikke helt det beste vi har sett av våre gutter, men vi vet hva de kan, så håper det knepper det til litt i andre omgang.

Andre omgang blåses i gang. Det ser ut som KBK virker litt friskere nå i starten av andre. Litt mer aggressive og litt flinkere i presset.

To mål til Stabæk
Men så er det Stabæk som kommer med kalddusjen. Fint mål var det også. Fine kombinasjoner av Stabæk før Hansen legger inn fra høyre. Inne i boksen stuper Edvardsen frem og header hjemmelaget Stabæk i ledelsen. 1-0 etter 55 minutter. 10 minutter etter øker de ledelsen til 2-0. Bra slått frispark fra venstre som der Øveraas er tøffest i boksen. Han header knallhard inn til 2-0.

Michelsen gjør endringer i mannskapet og bytter hele 4 spillere etter 70 minutter. Pål Erik Ulvestad, Pemi Farris, Amin Askar og Christhope Psyché kommer inn. Mens Andreas Hopmark, Flamur Kastrati Bent Sørmo og Ivar Furu går ut. Er det friske ben som skal snu kampen for oss?

OG DER SMELLER DET!
Kontring til KBK og nydelig spill. Sørli starter overgangen sender ballen opp til Pellegrino som tar med seg Aasbak som stormer opp langs venstre kant. Han legger hard inn, der Faris stormer like raskt inn i boksen og setter ballen i mål til 2-1!

OG SÅÅ setter Psyché ballen i mål! På hode! Som vi vet så godt at han kan. Stanger inn reduseringen etter en flott slått corner fra Pellegrino.

Drømmen lever fortsatt
Vi fortsetter å trøkke på de siste minuttene. Men dommeren blåser og kampen ender 2-2. Vi kan være stolte av at vi aldri gir oss. Fantastisk snuoperasjon av KBK! Vi tar bare med oss ett poeng, men Europa-drømmen lever fortsatt.

Referat: Karoline Almvik, KBK
Foto: Terje Pedersen / NTB