Effektive Bodø/Glimt slo et godt og intenst KBK

Et effektivt Bodø Glimt slo et godt og meget hardtarbeidende KBK. Hjemmelaget hadde fortjent så mye mer, men vi tar med oss masse positivt fra kampen selv om alle 3 poengene havnet i Bodø.

Endelig var Eliteserien tilbake på Norges mest intime og hyggelige stadion!  600 forventningsfulle Nordmøringer gledet seg til kamp, bare så synd at vi ikke kunne fylle stadion med enda 3844 tilskuere. Det var også en stor glede å se Torgil Gjertsen i den blå KBK drakta, og ønske han velkommen tilbake!

Hjemmelaget tok imot fjorårets suverene seriemestre Bodø Glimt til kamp i den andre serierunden. KBK fikk en tøff åpning mot vår blå nabo Molde, og var ute etter å revansjere sist søndags nederlag. B/G åpnet årets Eliteserie med en forventet hjemmeseier i det nordnorske oppgjøret mot nyopprykkede Tromsø. Hyggelig å ønske vår egen Sondre Sørli tilbake på stadion, selv om han nå stiller i gul drakt. Vi ønsker han lykke til videre i karrieren i Bodø!

Fantastiske Uglan viste storform fra start og stemte kraftfullt i med By ved Hav e vi!

Første omgang

En frisk åpning av kampen der Bodø Glimt hadde mye ball, og KBK presset høyt i banen. I det 5. spilleminutt fikk KBK hjørnespark som ble klarert rett over mål. Påfølgende hjørnespark førte etter hvert til et godt innlegg fra høyre som Hopmark rager høyest på, men dessverre gikk headingen over. Gode takter innledningsvis av hjemmelaget.

De først 20 minuttene var det et meget godt og aggressivt KBK lag som gjentatte ganger brøt Bodø Glimt i midtbaneleddet, og skapte flere overganger. Overgangene resulterte bl.a. i mange hjørnespark der vi var farlig frempå, og et par skuddforsøk fra distanse som kun traff en Glimt spiller.

Kampbildet med aggressive KBK spillere som brøt B/G, og et Glimt lag som hadde store problemer med å skape farligheter foran McDermott  fortsatte utover omgangen. I det 29. spilleminutt er det imidlertid bortelaget som tar ledelsen. Mot spillets gang blir Sondre Sørli spilt fri inne i 16 meteren, og setter den over McDermott og i mål.

Når stadionuret viste 44 minutt var Bye spilt fri på venstre siden og fosset inn i 16 meteren, der han prøvde å finne Faris foran mål. Kjempesjansen endte dessverre i ingenting, og omgangen ebbet ut med 0-1 til bortelaget. KBK var spillemessig best og skapte flest sjanser, i tillegg til flere farlige hjørnespark. Det hadde ikke vært noe å si på om KBK hadde hatt minst en scoring før pause. Hjemmelaget viste meget gode takter og ga oss håp om en god andre omgang.

Andre omgang

Andre omgang startet likt som den første. B/G med mye ball i starten, men hardtarbeidende KBK hindrer dem i å skape farligheter. KBK brøt B/G og fikk gode overganger. I det 51. minutt var det KBK som skapte omgangens første sjanse da Faris var nesten fri inne i 16 meteren. Dessverre spratt ikke ballen helt hans vei, og det resulterte i ingenting. I det 54 spilleminutt var KBK igjen farlig frempå., denne gangen med innlegg fra venstre som Glimt klarerte til corner. Minuttet etterpå ropte hele stadion på straffe når Faris gikk ned innenfor 16 meteren, men dommeren var ikke enig. Rett etterpå var Furu nære når han raget høyest på hjørnesparket men fra 2 meter headet over. I denne perioden var KBK gode og kjørte over bortelaget.

Etter 65 spilte minutter entret Torgil Gjertsen banen til fordel for Skarsem.

Så i det 68. spilleminutt skjedde det igjen! Helt mot spillets gang scoret Glimt og resultattavlen viste 0-2. Trener Michelsen tok grep og satte innpå friske offensive bein. Vår nye islending Brunjòlfur Willumsson kom inn for Faris i det vi passerte 70 spilte minutter., mens Kastrati, Sivertsen og Mucolli erstattet Pål Erik Ulvestad, Bye og Sørmo det siste kvarteret.

Kampbildet med et godt KBK lag som presset Glimt fortsatte ut omgangen. Hjemmelaget skapte målsjanser, dessverre uten tellende resultat. Helt på tampen hadde KBK ballen to ganger i nettet, men begge ble dessverre annullert for offside.

I neste serierunde drar laget til Oslo og Intility Arena og møter Vålerenga. Den kampen  spilles søndag 16. mai kl. 15:00. Neste hjemmekamp spilles søndag 24. mai kl. 18:00 mot Strømsgodset.

laget