EIRIK HOSETH ansettes som ny sportslig leder i KBK

Kristiansunderen Eirik Hoseth ansettes som ny sportslig leder i Kristiansund Ballklubb. For første gang ansetter klubben sportslig leder på heltid.

Kenneth A Leren og Terje Wiik som hver for seg har hatt stillingen de siste årene har kombinert stillingen med annen jobb. Stillingen vil styrke klubben både sportslig og administrativt.

Eirik Hoseth tiltrer stillingen 01.juli 2022.

Terje Wiik som er sportslig leder i dag vil fortsatt bistå klubben og slik at vi får en god overgang. Vi er glade for at vi kan ha med oss ressursen Wiik i en eller annen form også videre.

I Eirik Hoseth får vi en lagbygger med solid erfaring innen klubbdrift fra både bredde – og toppfotball. At han er nordmøring er også noe vi er meget glade for.

Som spiller husker vi han fra KFK, CFK, Hødd og AAFK. Som fotballeder har han lang erfaring som daglig leder i SK Herd og nå de siste årene i AAFK Fortuna.

Selv sier Eirik følgende til Kristiansundbk.no

- Som nordmøring og fotballmann er dette er den mest spennende jobben for min del. KBK bidrar til et positivt omdømme og har skapt uforglemmelige øyeblikk i regionen som det er vanskelig å sette en verdi på, og dette har jeg lyst til å være med å utvikle videre. Det blir krevende og mye hardt arbeid, men jeg er utrolig stolt og ikke minst takknemlig for den tilliten KBK viser meg. Jeg gleder meg enormt til å komme i gang.

Vi ønsker Eirik velkommen til KBK.

#lagetforlidenskap #KBK