Ekstraomganger men seier i cupen

Willumsson scorer sine første KBK mål og blir 3 målscorer i cupkampen mot Volda! KBK slipper inn 2 mål i første omgang men henter inn igjen 2 mål før 90 minutter og får ekstraomganger. KBK vinner tilslutt kampen mot Volda 2-4.

KBK har tatt turen sørover til Volda. Det er duket for første runde i cupen og NM i fotball. Volda rykket opp til nivå 4 høsten 2019 men har ikke spilt en offisiell fotballkamp siden før Coronapandemien stengte Norge. KBK på den andre siden har spilt solid fotball i Eliteserien og ligger på en finfin tredjeplass på tabellen.

Cup er cup og ingen fotballkamp er avgjort før den er spilt. Her må KBK legge ned innsatsen og vise hvem som er storebror i dagens match.

Første omgang

Etter 13 minutter setter Volda i inn 1-0. De tar en rask overgang og stuper frem i banen. KBK henger ikke med og da setter Myklebust knallhardt inn 1-0 til hjemmelaget.

Det er sommer og varmt så lagene tar en kort drikkepause etter 23 minutter. Også etter drikkepausen er det Volda som har den største sjansen. De legger ut 45 og kommer til en god skuddmulighet men den er Hadaya greit med på, Elias Hadaya er vår bakerste mann for dagen.

Rett før pause er Hadaya raskt ute og redder en overgang der Volda er nære på og nesten alene med keeper. Så blir det 2-0 til Volda! Volda får nok en overgang og skyter i mål fra rett utenfor 16 meter.

KBK styrer kampen men kommer ikke til de store sjansene. Tempoet er for lavt og innsatsen for dårlig. Vi må heve oss noen hakk og skru opp noen knepp inn mot andre omgang.

Andre omgang

KBK gjør to bytter i pausen. Amin Askar og Erlend Sivertsen inn for Christoffer Aasbak og Snorre Strand Nilsen.

Vi går ut med litt mer trøkk i andre omgang, tempoet er også bedre enn det var i hele første omgang. Ett nytt bytte for KBK etter 56 minutter, Mucolli går ut og nok en Sivertsen kommer inn. Denne gangen Oskar Sira Sivertsen.

Så kommer KBKs første mål etter ca. 60 minutter. Binni Willumsson setter ballen enkelt forbi Voldas målvakt etter fint småspill av KBK. Assist av Sander Kartum. La oss håpe dette gir mersmak og at gutta fortsetter å spille med mer intensitet.

Nok en kjapp drikkepause, etter halvspilt andre omgang, før kampen fortsetter i varmen. KBK presser på, får flere cornere og nesten sjanser men må ha mål skal de avansere i cupen i år.

Nytt bytte: Diop kommer inn for Kalludra med 10 min igjen av andre omgang. Ikke lenge etter at han kommer på banen prøver Diop skuddfoten. Skuddet går via en Volda spiller og skifter retning. Det setter Volda keeperen ut av spill og ballen ruller rolig over streken og inn i nettet. 2-2!

KBK presser på inn i tilleggstiden men får ikke flere mål før dommeren blåser av. Dermed blir det ekstraomganger på Volda Stadion.

Ekstraomganger

KBK fortsetter å presse på i ekstra omgangene. Styrer det meste av spillet og trykker Volda dypt i banen. Volda ser mer og mer slitene ut og de få overgangene de kommer på er ikke like farlige som de var i starten av kampen. Gjertsen drar seg inn i banen og får frispark i godt skuddhold, like utenfor 16 meteren Frisparket reddes av Voldas sisteskanse.

Etter 109 minutter sitter endelig 2-3 scoringa!! Innlegg fra Gjertsen mot bakerste. Ballen heades tilbake til Willumsson som header den inn i nota.

Willumsson setter også spikeren i kista! Like før slutt dribler han alene hele Volda-forsvaret og setter ballen rolig i mål. 2-4 til KBK etter 119 minutter.

KBK tar seieren men det var nesten så det ble smell i første cupkamp og bombe i Volda. Volda skal ha skryt for innsatsen selv om KBK ble for hakket for sterke til slutt.

KBK_Lagoppstilling_1_RUNDE_NM_VOL.jpg

Foto: Rune Edøy