elias3

Elias drar tilbake til Brann

Elias Heggland Myrlid hentes tilbake til Bergen etter utlånsperioden i KBK.

Myrlid kom til Kristiansund Ballklubb i april, og spissen spilte tre kamper for KBK i løpet av utlånsperioden.

I forrige uke fikk klubben en henvendelse fra Sportsklubben Brann, som ønsket å hente Myrlid tilbake fra utlån på grunn av deres totalsituasjon i egen tropp.

– Vi har forståelse for dette og takker Brann for godt samarbeid. Elias har gjort gode innhopp hos oss, og trivdes veldig godt i klubben. Mot Bryne spilte han hele andreomgangen og var en viktig bidragsyter sammen med resten av laget med å sikre seieren, sier Eirik Hoseth, sportslig leder i KBK.

KBK vant alle de tre kampene Myrlid var på banen.

– Han var i ferd med å finne seg godt til rette, men ordningen med nasjonal utlånsordning er fleksibel for klubbene og skal totalt sett bidra til enda bedre utvikling for unge spillere. Vi takker Elias for meget god innsats for KBK, sier Hoseth.

Den nasjonale utlånsordningen gjør det mulig å låne spillere i aldersgruppen 18-22 år fra Eliteserien og OBOS-ligaen utenfor overgangsvinduer. Søndag kom Marius Sivertsen Broholm fra Rosenborg til Kristiansund gjennom den samme ordningen.

elias2.jpg
Elias Myrlid i aksjon på KBK-trening.