Eliteserielegende har laget podkast-spesial om KBK

Tidligere storscorer og eliteserielegende Thorstein Helstad har med podkasten Rabona laget en spesialepisode om Kristiansund Ballklubb.

Hør episoden på Spotify

Apple: Rabona on Apple Podcasts

Thorstein Helstad har, siden han la opp etter 2013, fortsatt fulgt norsk fotball tett og fulgt utviklingen nøye. I januar i år ble det klart at han skulle bli fast panelmedlem i den uavhengige supporterpodkasten Rabona, som dekker norsk fotball med spesielt fokus på eliteserien for herrer.

Podkasten, som ellers også består av Frank Amundsen, Snorre Felldal og Jonas Aune Sundet, har hatt visjon om dekke samtlige klubber i Eliteserien 2024 med en egen klubbspesial. Og nå sto altså KBK for tur.

– Spennende prosjekt på gang

Selve episoden er publisert i to deler og inneholder til sammen cirka 5 timer med KBK-prat. Her snakker man med spillere, trenere, administrasjon, journalister og mer om KBKs reise til Eliteserien, nedrykket i 2022 og opprykket i 2023.

– På tross av KBKs relativt korte historie som topplag i norsk herrefotball, har klubben allerede satt store spor og gitt norsk fotball flere store profiler. KBK har en fryktet hjemmearena og et spennende prosjekt på gang i sin vei tilbake til toppen av norsk fotball. Det har derfor vært utrolig moro å få snakke med de som har vært en del av oppbyggingen av klubben i tidligere år og de som skal ta klubben tilbake dit man vil være, sier Helstad om episoden.

Episoden kan høres gratis på de fleste plattformer man vanligvis høre podkast..

– Vi tror denne episoden virkelig er verdt tiden man bruker om man er glad i KBK og håper den faller i smak. Samtidig vil vi i Rabona ønske KBK velkommen tilbake til Eliteserien og lykke til med sesongen som kommer, avslutter Helstad.

Innhold KBK-episoden

Innhold del 1: