ENDELIG!!!!!! Vi vinner

Der kom seieren som vi har jobba så hardt for og venta så lenge på. Vi slår HamKam 0-1 og tar med oss 3 poeng hjem. Helt fantastisk deilig å vinne en fotballkamp igjen!

Høydepunkter:

Første omgang:

Vi starter med eksakt samme lag som i forrige runde. McDermott, Aasbak, Ulvestad, Hopmark, Strand Nilsen, Jarl, Diop, Kartum, Isaksen, Willumson og Bye.

Omgangen er egentlig er en relativt jevnspilt første omgang selv om KBK etter vårt skjønn har vært hakket skumlere foran mål.

Vi har vært det beste laget, vi har skapt flere store sjanser, noen halv sjanser og hatt noen farlige overganger. HamKam har skapt noen halv sjanser men ikke vært like vasse som våre gutter.

Like før pause tar vi ledelsen. 0-1! KBK har mer tempo på ballen helt på slutten av omgangen. Snorre Strand Nilsen kommer opp i banen fra sin backposisjon og legger ballen helt over på bakerste. Der kommer Christoffer Aasbak i superfart og sklir inn avslutninga som går i mål! Et nydelig back-til-back mål!

Andre omgang

Max Williamsen kommer inn for Dan Peter Ulvestad etter pause.

Max får seg en trøkk i hodet tidlig i omgangen men kommer seg heldigvis på beina igjen.

Vi er solide i andre omgang. Holder 0-1 ledelsen ganske komfortabelt, selv om en et-måls-ledelse aldri er særlig komfortabel. Vi jobber sammen og kriger i duellene. Vi blir hardt presset men har likevel grei kontroll, holder unna og kjemper hardt.

Binni Willumsson går av og Amin Askar kommer inn etter 85 minutter.

Det blir lagt til syv lange minutter men det føles ut som dette endelig kan gå veien! Skal vi klare årets første seier?

Vi er 4 minutter ut i overtiden og Torgil Gjertsen kommer inn for Bendik Bye.

Sekundene går sakte men dommeren blåser til slutt av og vi vinner 0-1 over HamKam! Endelig kom årets første seier og så sykt deilig det er å vinne en fotballkamp!!

Kjære Kristiansundere og Nordmøringer kom og støtt gutta på Kristiansund Stadion på onsdag kl. 18.00 da kommer Tromsø.

#Lagetforlidenskap #KBK