Fantastisk gave fra Uglan

Mandag kveld overrakte styret i Uglan Supporterklubb en diger gavesjekk på 251 200 kroner til Kristiansund Ballklubben.

Det var sluttsummen for Speisaksjonen Uglan startet i midten av mars og avsluttet 1. mai. De ville gi en ekstra støtte til klubben som betyr enormt mye for dem.

- Vi ønsker å støtte KBK, uansett om vi er på stadion eller nå som vi må være hjemme i stua vår. Vi satte et hårete mål om å få inn 60 000. Givergleden og resultatet ble over all forventning, sier leder i Uglan, Kristin Hjeldnes.

Daglig leder i Kristiansund Ballklubb, Kjetil Thorsen var strålende fornøyd og svært takknemlig over gaven han mottak på vegne av klubben

- Dette er helt fantastisk! Klubben er i en veldig krevende situasjon, og da er denne innsamlingen initiert av dere i Uglan en enorm motivasjon for alle i klubben til å stå på hver enste dag, sier Kjetil Thorsen.

Medlemmene i Uglan innrømmer det er tungt å ikke kunne se laget spille, og de kjenner det kribler hver dag det skulle vært kamp og møttes på Slatlem Corner. Nå er de spente på når de kan se Laget for lidenskap spille igjen.

- Vi forholder oss til mydighetenes bestemmelser, men situasjonen skal ikke få prege oss mer enn nødvendig. Jeg er imponert over hvordan alle i og rundt klubben takler denne tida, sier Thorsen. Han forsikrer at klubben vil gjøre alt den kan og vil optimalisere situasjonen for alle parter når nye retningslinjer blir gitt.

Bildet: Nettan Pettersson(t.v.), Thomas "Kokken" Strømskag, Marita Pettersson Mokkelbost, Aina Grønseth, Kjetil Thorsen, Mariann Kristoffersen, Hans Morten Parelius og Kristin Hjeldnes.

#lagetforlidenskap #kbk #uglan