Faris solgt til Glimt

Pemi Moumbagna Faris har signert for Bodø Glimt.

Faris kom til KBK i 2020 og var på et låneopphold i Søderjyske i 2021-22. Han kommer opprinnelig fra Rainbow FC i Kamerun, men har også spilt i USA for Betlehem Steel. Faris har U-landslagskamper for Kamerun, og har gjennom høsten endelig fått vist sitt store potensiale i KBK-trøya.

Flere klubber har vært interessert og kommet med bud på den lovende angrepsspilleren, men til slutt var det Bodø/Glimt som trakk det lengste strået. KBK vil takke Glimt for godt samarbeid.

Det er en anerkjennelse for KBK som klubb, når nok en spiller er utviklet videre eller har re-startet sin karriere i klubben. Det er også et par andre spillere i Bodø/Glimt som har fått nytte av kulturen og kvaliteten vi har i Kristiansund. Gode fotballspillere utvikles med trenere i toppklasse, en mektig stadion, unike supportere og en klubb med solide verdier som har levert imponerende resultater over tid.

Sportslig leder Eirik Hoseth er glad for at dette gikk i orden:

"Det er alltid kjedelig å miste gode spillere. Det er samtidig et godt salg for KBK, hvor jobben med å skape en bærekraftig klubbdrift også er vesentlig. Et godt signal til eksisterende spillergruppe og potensielle nye spillere som har kraft og ambisjoner til å utnytte sine muligheter maksimalt. I KBK er det mulig å bli veldig god, samt komme seg videre til større oppgaver", sier Eirik.

Vi takker Faris for tiden i KBK og ønsker lykke til med spennende utfordringer i Bodø Glimt.

#lagetforlidenskap #KBK