Fikk ikke juble på bursdagen

Det var fest utenfor banen, men selve kampen ble for tannløs fra KBKs side.

Kristiansund Ballklubb feiret 20-årsdag lørdag 2. september, og det ble publikumsrekord så langt denne sesongen med 3788 tilskuere på Nordmøre stadion. Dette er også det høyeste antall tilskuere vi har hatt på en hjemmekamp på nivå to.

I timene før kampen var det både OBOS Miniliga og OBOS Fanzone+, og da været slo til valgte veldig mange å ta turen på kamp for å feire KBKs bursdag.

Det ble en strålende dag utenfor banen, men selve kampen mellom KBK og Mjøndalen endte målløst, 0-0.

Bortelaget var best i første omgang, men Serigne Mor Mbaye og KBK-forsvaret fikk hindret baklengs. KBK klarte ikke å skape en stor målsjanse før på overtid, da Benjamin Stokke satte ballen i stolpen. Ballen spratt ut i feltet igjen, men toppscoreren rakk ikke å nå bort før Mjøndalen-forsvaret ryddet unna.

20230902_141059815_iOS.jpg
Dan Peter Ulvestad i duell i kampen mot Mjøndalen.

I andre omgang hadde KBK ballen mest, men Mjøndalen forsvarte seg fortsatt godt. Igjen måtte det bli overtid før det ble skikkelig farlig. Ballen havnet inn på femmeteren til Mjøndalen, og Jesper Isaksen var svært nær å nå fram. Men det endte altså 0-0 på KBKs bursdag.

En positivt nyhet var at Heine Gikling Bruseth gjorde comeback da han kom inn med fem minutter igjen å spille. Gjemnesingen har vært ute i en periode på grunn av skade.

Serigne Mor Mbaye ble kåret til banens beste KBK-spiller, og holdt nullen for andre kamp på rad.

Nå er det landslagspause, og neste KBK-kamp er borte mot Kongsvinger søndag 17. september.