Fikk kamptrening før årets høydepunkt

Gatelagene til KBK, Ranheim, Molde og Aalesund møttes til turnering i Kristiansund.

Se bilder fra turneringen nederst i saken!

Fredag var Kristiansund Ballklubb arrangør for regionscup for gatelag, der Ranheim, Molde og Aalesund var på besøk.

Turneringen ble spilt slik at alle møtte alle, før det var avslutning med felles måltid i Talgø Mathall.

DSC_0175 kopi.jpg
Gatelagets trener Trym Brakstad gir instruksjoner før kamp.

KBK bestemte seg for å arrangere en dagsturnering for å sørge for litt kamptrening for gatelagene i Midt-Norge, én måned før årets store høydepunkt: Nasjonal turnering i Bodø 26.-28. juni. Der deltar rundt 500 spillere når Norges beste gatelag skal kåres. Trekningen av gruppespillet skjer i løpet av de nærmeste ukene.

Resultater fredag:
KBK-AaFK 2-3
Molde-Ranheim 0-2
AaFK-Molde 3-0
KBK-Ranheim 2-3
KBK-Molde 6-3
Ranheim-AaFK 3-2

Tor Sunde og Georg Larsen stilte sporty opp som dommere i turneringen, en stor takk til dem!

KBKs gatelag trener sammen to ganger i uka, og er et samarbeidsprosjekt mellom Fotballstiftelsen, Kristiansund kommune og Kristiansund Ballklubb. Spillerne er bosatt i Kristiansund og nabokommunene. Det er i dag 31 gatelag i Norge.

DSC_0084 kopi.jpg
Molde og Ranheim møttes i første kamp.
DSC_0163 kopi.jpg
KBK startet med kamp mot Aalesund. Her takker spillerne hverandre for kampen.
DSC_0196 kopi.jpg
Tøffe dueller og taklinger underveis, her mellom KBK og Ranheim.
DSC_0234 kopi.jpg
Aalesund-keeperen har ballen i fast grep mot Molde.
DSC_0148 kopi.jpg
Avslutning på mål.
DSC_0112 kopi.jpg
Ranheim mot Molde.
DSC_0209 kopi.jpg
KBK mot Ranheim.
DSC_0124 kopi.jpg
Aalesund jubler for scoring.
DSC_0215 kopi.jpg
KBK mot Ranheim.