Fjerde seier på rad!

Solid laginnsats, bra samhandling og en dose tålmodighet var oppskriften som ga KBK 3 nye herlige poeng.

KBK stod med tre strake seire før dagens oppgjøret, og hjemmepublikummet håpte at denne trenden skulle fortsette mot dagens motstander Lillestrøm. LSK hadde kun spilt 3 kamper og stod med 3 poeng, og trener Geir Bakke håpte nok å øke poengfangsten i Kristiansund.

Vi ønsket LSK supporter André Øyvåg velkommen på kamp etter at han har brukt 24 dager på å gå ca. 50 mil fra Åråsen stadion til Kristiansund. Imponerende!

Første omgang

En jevn åpning på kampen der begge lagene viste at de ikke hadde til intensjon å tape duellene. Allerede etter 30 sekunder var kampens første gule kort utlevert. LSK spiller Ranger ble korrekt gitt kortet etter en stygg felling av hjemmelagets Kartum.

Kartum var farlig frempå i det 8. spilleminutt. Han fikk føre ballen helt opp til Lillestrøms seksten meter før han avsluttet, men skuddet gikk 1 meter utenfor. 4 minutter senere var LSK farlig frempå etter en kontring, men headingen gikk heldigvis rett på McDermott.

Halvveis ut i første omgangen hadde kampen vært jevnspilt, intens og mange tøffe dueller. Ingen av lagene hadde maktet å skape de helt store mulighetene. LSK fikk to hjørnespark etter passert 20 minutter der de klarte å legge et press på KBK inne i 16 meteren. Men KBK avverget og det stod fortsatt 0-0.

I det 33. minutt fikk KBK frispark halvveis inne på LSK sin banehalvdel. Aasbak brukte sin meget gode venstrefot og innlegget traff Willumsson. Men avslutningen snek seg en halvmeter utenfor. Nesten for hjemmelaget! KBK var igjen farlig frempå i det 40. spilleminutt.  Gode kombinasjoner på høyresiden førte til at Skarsem fikk lagt inn, men bare nesten at Bye og Willumsson rakk innlegget. Rett etterpå var Kartum igjen farlig frempå da han på nytt fikk føre ballen frem til 16 meteren, men keeper fikk slått til corner. På det påfølgende hjørnesparket fikk Willumsson headet på blankt mål, men over.

Ingen av lagene maktet å score og gikk til pause på stillingen 0-0.

Andre omgang

I pausen måtte KBK gjøre et bytte og Amin Askar erstattet Christoffer Aasbak. Det så ut som at trener Michelsen sin pauseprat hadde effekt. KBK kom ut i større tempo, styrte spillet og la et press på bortelaget. KBK kom til flere gode innlegg og kun tilfeldigheter gjorde at det ikke ble scoring.

Da vi hadde passert timen spilt var Lillestrøm farlige frempå i en kontring. En lang tå hindret avslutning, og på den påfølgende corneren header LSK spiller Åsen utenfor. Nesten der for bortelaget.

Med 20 minutter igjen gjorde trener Michelsen to bytter da Kartum og Willumsson ble erstattet av Faris og Kalludra. Fem minutter senere var det Mucolli som fikk komme på, ut gikk Gjertsen. Kampbildet der KBK presset mot LSK målet fortsatte utover omgangen. Hjemmelaget hadde noen gode skuddforsøk, skapte flere gode innlegg, og kom til mange avslutninger. Dessverre uten tellende resultat.

I det 83. minutt ville det seg endelig for hjemmelaget. Fine kombinasjoner mellom Kalludra og Mucolli førte til at Askar fikk avsluttet fra 15 meter. Bye var på rett sted og styrte skuddet forbi LSK keeperen. KBK gikk  fortjent opp i ledelsen! Men hjemmelaget ga seg ikke med det og fortsatte trøkket mot Lillestrøm. I det 88. minutt var det igjen gode Mucolli som var frempå, men keeper fikk akkurat slått den til corner. Inne i overtiden ble Skarsem erstattet av Williamsen.

Det ble ikke scoret flere mål på Kristiansund stadion, og hjemmelaget vant fortjent 1-0.

Etter et meget tett kampprogram i mai, tar laget nå en velfortjent 2 ukers pause. I neste serierunde får vi Skienslaget Odd på besøk, og denne spilles lørdag 12. juni kl. 15:00.

KBK_Lagoppstilling_RUNDE_6_LSK

#lagetforlidenskap #KBK