Fortjent seier til KBK mot Brann

Det ble en solid lagseier til KBK G18 mot Brann i den nasjonale G18-serien onsdag ettermiddag. Se flere bilder fra kampen, og sjekk tabellen her.

Hjemmelaget tok alle tre poengene i 7. runde av den nasjonale G18-serien. To skåringer av bursdagsbarnet Leander Næss Alvheim før hvilen ga de mørkeblå en fullt fortjent ledelse. Det første målet var en stupheading på innlegg fra Oskar Sivertsen, mens det andre kom på straffe etter at Brede Børset Andresen ble felt.

I 2. omgang jevnet kampen seg ut da gjestene fra Bergen forsøker å skape ny spenning i kampen. Brann får betalt og reduserer til 2-1 i det 52. minutter på en kontring. KBK ville det derimot annerledes og økte ledelsen til 3-1 kun fire minutter senere. Awet Alemseged var sist på Martin Oskar Bøe sitt innlegg.

Til tross for flere tilløp til sjanser holdt KBKs resolutte forsvar stand og sørget for at de røde aldri kom nærmere. Juniorlaget tok dermed en fortjent seier mot et sterkt Brannlag ledet av Azar Karadas.

Vi gratulerer trenerteamet Anders Særvold, Ola Bø Nyland, Espen Næss og våre gutter med seieren og ønsker Brann lykke til videre i sesongen👍⚽

Tabell: https://www.fotball.no/fotballdata/lag/tabell/?fiksId=192605

Bilder: Rune Edøy/Tidens Krav