NTB_9KsyqO4UCPk (1)

Fortsatt øvre halvdel etter nytt poeng

KBK spilte 1-1 hjemme mot HamKam i en kamp som kunne tippet begge veier.

3280 tilskuere på Nordmøre stadion fikk se en kamp som levde helt fram til siste sekund, og verken Kristiansund eller HamKam klarte å få vinnermålet.

Det endte 1-1, og KBK ligger nå på 7.-plass i Eliteserien med ni poeng på seks kamper.

KBK startet med følgende lag: Lansing, Sjåtil, Olsen, Jarl, Rakneberg, Isaksen, Alte, Willumsson, Guèye, Sivertsen og Mikaelsson.

I troppen var det flere spillere tilbake etter skade, og benken besto av Mbaye, Hopmark, Nyenetue, Alvheim, George, Bruseth, Haugen, Bakeng-Rogne og Aalberg.

For HamKam var både Snorre Strand Nilsen og Moses Mawa med fra start, men Strand Nilsen måtte gå av med skade allerede etter ti minutter.

Første scoring for Mikaelsson

Kampens første store sjanse kom fire minutter senere. Pape Guèye driblet seg fram på venstrekanten og leverte til Oskar Sivertsen inne i feltet. Kantspilleren la 45 grader ut til Ruben Alte midt i Kamma-feltet, men trønderen skjøt utenfor mål.

HamKams første avslutning kom etter 18 minutter, men Michael Lansing reddet greit ved nærmeste stolpe.

Bortelaget fikk straffespark etter en KBK-hands i feltet etter 22 minutter. Luc Mares satte den til venstre for Lansing til 1-0 for HamKam.

NTB_4gK6hCqcGZo.jpg
Luc Mares satte inn 0-1 på straffespark. Foto: NTB

Sju minutter senere kom utligningen. Ruben Alte spilte langt mot Hilmir Mikaelsson, som tok med seg ballen mot kanten av 16-meteren og fyrte av i lengste hjørne. 1-1 på Nordmøre stadion!

hilmir.jpg
Hilmir Mikalesson scoret sitt første KBK-mål. Foto: Terje Stamnes

Etter dette hadde begge lag langskudd mot mål, uten at keeperne ble satt på store prøver. Rett før pause fikk Moses Mawa en kjempesjanse rett foran KBK-buret, men han fikk ikke satt ballen på mål.

KBk fikk også en stor sjanse på overtid, men Ruben Alte fikk ikke avsluttet etter Guèyes pasning i feltet. Det sto 1-1 til pause.

Mawa-kontring

Mikalesson fikk omgangens første store sjanse da KBK kom på en ny overgang. Skuddet ble blokkert ut til corner.

Begge lag hadde muligheter til å score utover i omgangen. HamKam fikk en stor sjanse på en kontring, da Mawa kom alene gjennom. Han gikk overende i feltet da han skulle passere Lansing, og ble tildelt gult kort for filming.

KBK klarte ikke å bygge opp et varig press mot HamKam, og det var i stedet bortelaget som hadde mest ball i store perioder. Men ingen av lagene klarte å score i andre omgang, og det endte 1-1 på Nordmøre stadion.