Fotball og samhold på ekte

For noen uker siden var KBK Gatelag på regions-turnering i Ålesund. En kjempeopplevelse med fotball og samhold på ekte.

Vi var 11 spillere som reiste fra Kristiansund med KBK-bussen og hadde en fin turnering som bestod av fotball, middag, overnatting som var organisert av Aafk. Fotballstiftelsen hadde også  førstehjelpkurs med hjelp fra Røde Kors  og samarbeidet de har med prosjektet «Gatelaget redder liv».

Vi spilte 8 kamper, 4 på tirsdag og 4 på onsdag mot Ranheim, Molde, Rosenborg og Aafk.

Du kan lese mer om turneringen her

Spillerne setter pris på turneringen og muligheten for å ta på seg KBK-drakta og representere Laget for Lidenskap i slike turneringer.

Det er samhold og lagbygging å dra på en slik tur og det er morsomt å se spillerne utvikle seg. Mange tar nye sportslige steg, men sportslige prestasjoner er ikke like høyt på prioriteringslisten i denne gruppen. Det viktigste er at alle skal få delta, alle skal få oppleve følelsen av å spille på lag med andre og knytte relasjoner til de man er på tur med.

Kbk gatelag 2.jpg

FOTO: Aafk