Gave fra A-laget til gatelaget

A-laget har donert 30 000 kr fra botkassen til Gatelaget.

Ivar Furu overleverer på vegne av hele A-laget en stor sjekk på 30.000 kr til gatelaget. Pengene kommer fra spillernes botkasse som til vanlig blir brukt på sosiale sammenkomster og team-building på A-laget. Nå håper de Gatelaget får mer bruk for pengene.

- Vi i spillergruppa ønsket å gi noe tilbake til byen Kristiansund og Nordmøre etter fjorårssesongen, og valget falt på gatelaget i KBK. Vi mener at et økonomisk bidrag til Gatelaget vil øke mulighetene til å satse videre på prosjektet, sier Ivar Furu.

Etter en sesong med bøter for mobilbruk i garderoben, glemt tøy, rot, ikke ta med bursdagskake og lignende bruker A-laget å kunne unne seg en felles ferietur. Det lot seg naturligvis ikke gjøre i fjor. Derfor har de litt penger til overs som de håper det kan komme noe godt ut av.

-Vi ønsker å bidra til rusforebygging i byen Kristiansund og på Nordmøre, og med denne gaven viser vi at alle står samlet med felles tro på prosjektet. Dette er mennesker vi møter på kamp og som støtter oss på banen. Det er derfor en stor glede for oss å vise at vi heier på de utenfor banen, sier Ivar Furu på vegne av hele spillergruppa.

Conny Månsson, trener og administrator på gatelaget, forteller at de er utrolig takknemlige og stolte over å få være en del av KBK-familien. Det settes stor pris på at spillerne tenker, bryr seg og deler med oss på gatelaget.

- Tusen hjertelig takk fra gatelaget, sier Conny Månsson.

Gatelaget får også støtte fra flere gode samarbeidspartnere. Enhet for Rus og Psykiskhelse  i Kristiansund kommune har også forlenget sin avtale med Gatelaget ut 2021.

#lagetforlidenskap #KBK