George klar for KBK

Midtbanespilleren har signert for Kristiansund Ballklubb.

Wilfred George Igor (18) er klar for KBK. Midtbanespilleren fra Nigeria har trent med klubben i to perioder, og blir nå KBK-spiller.

George kommer på lån fra den nigerianske klubben Hype Buzz. Låneavtalen har varighet ut 2023-sesongen, og KBK har opsjon på kjøp.

– Han er et ubeskrevet blad for de fleste her i Norge, men er en spiller vi har sett på og vurdert i flere måneder. Han er bare 18 år, og vi skal ha fornuftige forventninger med tanke på alderen hans, men vi har samtidig håp om at han skal bidra med én gang, sier Eirik Hoseth, sportslig leder i KBK.

George kom på prøvespill i KBK rett etter at spillerne var tilbake fra sommerferie, og nigerianeren deltok på fem økter i oppkjøringen til høstsesongen. Deretter dro han videre på prøvespill til en klubb i franske Ligue 1, før han kom tilbake til Kristiansund.

– Vi har fått et veldig godt inntrykk av George. Med låneavtalen er det ingen høy kostnad for KBK, og vi har muligheten til å sikre en permanent overgang senere, sier Hoseth.

Wilfred George Igor beskrives som en typisk 6-er med stor fysikk, og han kan spille alene som dyp midtbanespiller eller som en del av en midtbaneduo.

Han får draktnummer 24 i KBK, og er spillerklar til hjemmekampen mot Jerv søndag. Avspark er klokken 17, og du kan kjøpe billetter til kampen her.

george2.jpg
Wilfred George Igor  kommer til KBK på lån fra Hype Buzz.
george1.jpg
Wilfred George Igor har gjort et godt inntrykk på KBK-treningene.