Gjennomført årsmøte 2024

Årsmøtet i Kristiansund Ballklubb ble gjennomført på en ryddig måte og med konstruktive diskusjoner rundt de innkommende forslagene.

Torsdag kveld 7. mars 2024 ble Kristiansund Ballklubb sitt årsmøte avholdt i Møre Drift VIP på Nordmøre stadion. Det var 14 stemmeberettigede fremmøtte.

Møtet startet med gjennomgang av styrets beretning, avedlingsvise årsmeldinger, regnskapstall fra OBOS-året 2023 og budsjett for 2024. Dette ble en gjennomgang av hovedpunkter, uten innvendinger. Så gikk man videre til behandling av innkomne saker.

FORSLAG NR. 1 – Standpunkt mot VAR

Innkommet forslag fra Thomas Helge Strømskag – standpunkt mot VAR. Forslagsstilleren presenterte forslaget. Møtelederen presenterte styrets innstilling. 8 medlemmer hadde ordet.

Styrets innstilling vedtatt mot 3 stemmer

Styret har forelagt saken for A-lagets trenerteam og sportslig leder som uttaler at man ønsker å delta i den internasjonale utviklingen og at et velfungerende VAR-system bidrar til økt likhet. Styrets innstilling innebærer at KBK ikke har et uttalt syn som binder styret. Styret vil følgelig stå fritt ved behandling av saker knyttet til VAR.

FORSLAG NR. 2 – Digitalt årsmøte

Innkommet forslag fra Thomas Helge Strømskag om å obligatorisk mulighet for digital deltakelse på årsmøte. Forslagsstilleren presenterte forslaget. Møtelederen presenterte styrets innstilling. 3 medlem hadde ordet.

Styrets innstilling vedtatt mot 3 stemmer.

Styret kan i dag beslutte at årsmøtet kan avholdes digitalt. Styret mener det er tilstrekkelig til å ivareta medlemsdemokratiet at dagens ordning videreføres.

FORSLAG NR. 3 – Pyro

Innkommet forslag fra Thomas Helge Strømskag om at KBK skal arbeide for økt mulighet for bruk av pyro under kamp. Forslagstilleren presenterte forslaget. Møtelederen presenterte styrets innstilling. Ingen ba om ordet.

Enstemmig vedtatt

KBK vil jobbe for økt bruk av pyroteknikk før og under kamp. Styrets forbehold er at dette gjelder pyroteknikk som ikke innebærer skadepotensiale for mennesker eller anlegg.

FORSLAG NR. 4 – Kontingent

Uendret kontingent på 450 kroner per år.

Enstemmig vedtatt

Etter forslagne var diskutert i tid for valg av styre. Valgkomiteen har avgitt sin innstilling, og innstiller på valg av Odd Einar Folland som ny styreleder. Valg Peter Offenberg og Asgeir Ohr med gjenvalg for to år. Valg av nye styremedlemmer Berit Aspehaug Kjøl og Gunvor Rolland for to år.

Odd Erling Futsæther som leder av kontrollkomiteen for to år. Elisabeth Sivertsen og Atle Røbech som medlemmer av kontrollkomiteen, for to år.

Valgkomiteen var valgt for 2 år på årsmøtet 2023.

Alle ble enstemmig valgt og styret er da som følger:

Styreleder: Odd Einar Folland (ny)
Nestleder: Terje Olsen
Styremedlem: Magne Fiskvik
Styremedlem: Martin M Williams
Styremedlem: Berit Aspehaug Kjøl (ny)
Styremedlem: Gunvor Rolland (ny)
Styremedlem: Peter Offenberg (gjenvalgt)
Styremedlem: Asgeir Ohr (gjenvalgt)

Til slutt ønsker vi å takke Martin Williams som stilte opp som dirigent for anledningen og ledes oss gjennom møtet.