Hallingdal FK på Nordmørsbesøk

Jansen, Anders Mastrup og Eirik Reime Thorberg fra Hallingdal FK hadde Kristiansund BK som førstevalget da de skulle besøke en annerledes-klubb.

Trioen fra Hallingdal FK har vært på besøk hos oss i  Kristiansund BK og siden fredag. I løpet av disse fire dagene har de hatt møter og god utveksling med alle avdelinger i klubben, og oppholdet ble kronet med hjemmekamp og seier mot Brann mandag kveld.

- KBK er en veldig varm og åpen klubb som har tatt veldig godt i mot oss. Vi har lært veldig mye av dere disse dagene, og så håper vi at vi har bidratt til dere med vårt arbeid med spillerutvikling i HFK, sier Jansen som er sportslig leder i Hallingdal FK(HFK).

Jansen(t.v.), Anders Matsrup og Eirik Reime Thorberg fra Hallingdal FK fikk med seg alle treninger under oppholdet i Kristiansund

HFK holder til på Gol, men dekker hele Hallingdal. De har herrelag i 4.divisjon, damelag i 2.divisjon, juniorlag og skal snart starte med gatelag. Klubben har et spesielt fokus på spillerutvikling og har flere spillere som har tatt store steg. Espen Garnås som nå er i Lillestrøm, Alfred Schriven og Magnus Bekken i Mjøndalen og Emilie Bølviken i Lyn Damer.

- Målet vårt er å utvikle flere som tar steget opp. Vi har et godt opplegge mellom klubb og Gol videregående skole, sier Jansen som også er leder  tilbudet for toppidrettsfaget på skolen.

- Vi har blitt virkelig blitt tatt varmt og godt i mot her i Kristiansund. Først av sportslig leder Terje Wiik og deretter utviklingsleder Leo Totev, begge møtene var veldig inspirerende. Daglig leder Kjetil Thorsen engasjerte oss med sitt foredrag "En eventyrlig reise". Og det var stort å få en prat med alle trenerne, Michelsen, Hoseth og Nyland, forteller Eirik Reine Thorberg som er både spiller, trener og sørger for å få penger inn til Hallingdal FK.

Hallingdal FK er i starten på etableringen av gatelag og de har store planer om å bygge hall for fotball.

- Det var fint å høre fra Conny Månnson om hvordan dere jobber med KBK Gatelag, det gir oss inspirasjon til etableringen av vårt lag. Det samme gjelder vårt møte med trener Johnny Bach og daglig leder Liv Berit Bach i KBK Kvinner, sier Anders Mastrup som har ansvar for HFK Gatelag og jobber med hall- prosjektet i tillegg til å være spillerutvikler i klubben.

Siste dag i oppholdet gikk turen til Averøy og Atlanterhavsveien, som viste seg å bli en utmerket oppladning til kampen mellom KBK og Brann samme dag.

Vi takker gjestene fra Hallingdal FK for trivelig besøk, og hjertelig velkommen tilbake!

Nettsidene til Hallingdal FK

#KBK #Lagetforlidenskap

Besøket ble avsluttet med en elleville kamp der KBK slo Brann 3-2. Terje Wiik(t.v.), sportslig leder og vert fra KBK sammen med gjestene Anders Mastrup, Jansen og Eirik Reime Thorberg som alle er fra HFK.