heine

Heine blir med til G19-EM

To spillere fra Kristiansund Ballklubb er tatt ut i Norges EM-tropp!

Lørdag kveld kom beskjeden om at Heine Gikling Bruseth er hentet inn i den norske troppen som skal spille EM for G19-landslag i juli. Gjemnesingen er med i landslagstroppen for første gang.

Det betyr at Kristiansund Ballklubb har to spillere i EM-troppen. Da troppen ble offentliggjort onsdag i forrige uke ble det kjent at Oskar Siira Sivertsen var tatt ut til europamesterskapet. Etter forfall i troppen har det også åpnet seg en mulighet for Heine Gikling Bruseth.

Den tekniske midtbanespilleren er i ferd med å få sitt gjennombrudd i KBK-trøya. Han utmerket seg i treningskampene i vinter, og var med i startelleveren i de første seriekampene i OBOS-ligaen i år. Han ble dessverre skadet og mistet flere kamper, men er nå tilbake i den blå trøya. I mai skrev Bruseth under en ny kontrakt med KBK som varer ut 2026-sesongen.

Bruseth og Sivertsen og resten av den norske troppen reiser til Malta onsdag 28. juni. Norge spiller kamper mot Hellas (4. juli kl. 18), Island (7. juli kl. 21) og Spania (10. juli kl. 21) i gruppespillet.

Målet er å nå semifinale, og den spilles i så fall 13. juli kl. 18. EM-finalen er søndag 16. juli kl. 21.

bilde1.jpg
Både Oskar Siira Sivertsen og Heine Gikling Bruseth meldte overgang til KBK i januar 2018. Her er de avbildet sammen med trener Eirik Ranheim da de spilte for nasjonal G14-laget i 2017.