Hydro Sunndal motiverer og tar samfunnsansvar

Hydro Sunndal jobber daglig med forbedringer for å bli en grønnere industri. Nå blir hjørnestensbedriften en sentral aktør i bærekraftsprogrammet Action Now.

- Dette er en flott mulighet til å vise og ta samfunnsansvar. Hydro Sunndal jobber daglig med forbedringer for å bli en grønnere industri som er bærekraftig i mange generasjoner fremover. Vårt mål er å redusere Co2-fotavtrykket med 30% innen 2030. Vi har alltid vært opptatt av lokalt engasjement og samfunnsansvar, og med vår deltagelse i Action Now vil vi bidra med å øke engasjementet i rundt arbeidet med bærekraft, sier Roar Ørsund, fabrikksjef ved Hydro Sunndal.

Ørsund og Hydro Sunndal håper deltakelsen i Action Now vil gi en motivasjon for flere bedrifter til å delta og for å få flere til å fokusere på bærekraft. Hydro ønsker også å lære av andre gjennom samarbeidet i Action Now.

- Vi synes det er positivt at en fotballklubb som KBK kan være forbilde og ambassadør for bedriftene og sette fokus på bærekraft. Klubben vil ha objektiv og sentral rolle for å samle aktører i lokalsamfunnet som sammen skal bidra med det viktige arbeidet med bærekraft. Vi kan med dette fokuset bli flinkere til å promotere våre bærekraftsmål i flere sammenhenger,  sier Roar Ørsund.

Les om Hydro Sunndal her.

Her er tre av de mest aktuelle bærekraftsmål for Hydro Sunndal: