Ingen fest på 16. mai

KBK skapte altfor lite, mens Haugesund lyktes med å ta tempoet ut av kampen. Det endte med 0-1-tap i 16. mai-kampen.

Mot Bodø/Glimt på søndag spilte KBK sin beste kamp for sesongen, men borte mot Haugesund på 16. mai var prestasjonen helt motsatt. KBK skapte få sjanser og tapte fullt fortjent.

Haugesund brukte mye tid ved cornerflagget mot slutten av kampen, som ebbet ut med 1-0 til hjemmelaget.

Amund Skiri gjorde bare ett bytte fra laget som startet mot Bodø/Glimt på søndag. Dan Peter Ulvestad kom inn på laget for Marius Olsen, som var skadet og ble igjen hjemme i Kristiansund.

Kampens første sjanse kom etter åtte minutter. Bruseth smelte inn et hardt, innoverskrudd innlegg som Mikaelsson fikk hodet på. Headingen ble slått til corner av landslagskeeper Egil Selvik.

NTB_28Fd0ai9aRw.jpg
Egil Selvik reddet forsøket fra Hilmir Mikaelsson (utenfor bildet). Foto: NTB

Deretter fikk Haugesund en god periode der de blant annet hadde et annullert scoring for offside.

Etter halvtimen burde det stått 1-0 til hjemmelaget. Sebastian Tounekti fikk en retur fra Lansing, og fra fem meter blåste han ballen høyt over mål.

NTB_ARCT5Qz1_z4.jpg
Haugesunds Sebastian Tounekti skjøt over målet til Michael Lansing. Foto: NTB

KBK hadde en svært svak førsteomgang, og vi var heldige som gikk til pause med 0-0.

Men bare ett minutt etter pause lå ballen i nettet bak Lansing. Tounekti dro seg innover fra venstresiden og curlet den inn i lengste hjørne til 1-0.

FKH fortsatte å ha initiativet, og timen måtte passere før KBK begynte å våkne litt. Men vi klarte ikke å spille oss fram til sjanser.

Samtidig brukte Haugesund mye tid på å ta ned tempoet, og de siste ti minuttene foregikk nede ved cornerflaggene. Hjemmelaget hadde full kontroll og vant 1-0.

Neste KBK-kamp er hjemme mot Brann mandag 20. mai (2. pinsedag) kl. 17.