Innbytter Alvheim scoret to mot Skeid

Igjen ble det drama helt på slutten av en KBK-kamp. I det 90. minutt utlignet Leander Næss Alvheim til 2-2 mot Skeid.

3.055 tilskuere fikk se KBK mot Skeid på Nordmøre stadion andre pinsedag.

Det var bortelaget som startet kampen best. Etter at KBKs Moses Mawa sto for kampens første avslutning etter tre minutter, overtok Skeid og kom til flere skuddmuligheter.

Skeid-sjansene kom etter flere farlige balltap fra KBK på egen banehalvdel i en rotete periode av kampen. Keeper Sean McDermott fikk slått unna et par langskudd, mens Dan Peter Ulvestad hadde en viktig inngripen da han blokkerte et innlegg på egen femmeter.

To kjappe Skeid-mål

Midtveis i omgangen fikk KBK mer kontroll på ballen og overtok både spill og sjanser. Men etter en halvtime fikk Skeid straffespark. I en hodeduell i feltet mente dommeren at Ulvestad var oppe med albuen, og dømte både straffe og gult kort til KBKs midtstopper. Johnny Buduson satte straffen sikkert i mål til 0-1.

Skeid doblet ledelsen etter 40 minutter. Oslo-laget tråklet seg altfor lett gjennom på sin høyrekant, og la en 45-graderspasning ut i feltet. Det første skuddet ble flott stoppet av Aliou Coly på streken, men på returen var Marcus Melchior på plass og satte ballen i mål.

Like før det var spilt 45 minutter banket Torgil Gjertsen ballen i stolpen på halvspretten. Rett etterpå hadde KBK frispark fra god posisjon. Ulvestad ble revet ned i feltet, men siden frisparket ikke var tatt ennå valgte dommeren å kun gi gule kort for protester fra Max Williamsen og Skeid-keeper Simen Vidtun Nilsen. Lagene gikk til pause på stillingen 0-2.

Se høydepunktene fra kampen:

Nye Alvheim-scoringer

Det første kvarteret av andre omgang skaffet KBK seg en del cornere, men omsatte ikke disse i store sjanser. Christian Michelsen valgte å gjøre et dobbeltbytte etter 62 minutter der Mikkel Rakneberg, Mikkel Ceïde og Leander Næss Alvheim kom inn.

Byttet ga umiddelbar effekt. Ett minutt etterpå la Oskar Sivertsen inn fra høyre og Alvheim banket til på hel volley og i mål! Med reduseringen fra overtidshelten fra 16. mai-kampen ble det liv på stadion og fornyet tro i Kristiansund.

KBK fortsatte presset, og Skeid hadde lite å by på. Både Kartum, Alvheim og Rakneberg var farlig frampå med avslutninger. Både Kartum og innbytter David Agbo hadde kjempesjanser da det sto 89 minutter på klokka.

I det 90. minutt ble det endelig scoring. Et innlegg fra Mikkel Rakneberg gikk lavt gjennom hele feltet fram til Alvheim på bakerste stolpe. På første touch satte han ballen i mål til 2-2!

KBK-spillerne hentet ballen kjapt og ville gå for vinnermålet. Men det ble ikke flere scoringer, og dermed endte det 2-2 mellom KBK og Skeid.

malto.jpg
Skeid-spillerne fortviler etter Leander Næss Alvheims sene utligning.