Intens thriller mot Molde

Lokalderbyet mot Molde ble en instens kamp med fullt trøkk fra begynnelse til slutt. Det så lenge ut til at KBK skulle få med seg alle tre poengene, men helt mot tampen utlignet hjemmelaget.

Det er duket for et skikkelig lokalderby på Nordvestlandet. Kristiansund BK gjester Molde og Aker Stadion i klassisk nordvestvær, grått og vått, men kampen blir alt annet enn trist. Spenning fra start til slutt!

Kampens starter med noen halvsjanger for hjemmelaget Molde og noen overgangsmuligheter for KBK, men ingen veldig gode sjanger første 10 minuttene.

Det braker løs etter 10 minutter!
Først, en stor sjanse for Molde, men Dan Peter har en kjemperedning på strek! James kommer alene med McDermott og runder keeper. Det ser ut til at spissen er i offside, men dommerne lar spillet gå han forsøker å sette ballen i mål, men der kommer Dan Peter og redder som alltid unna.

Etter 12 min tar Molde ledelsen. Det er Hussain som scorer på hodet. Fint innlegg av Ellingsen som finner Hussain i feltet mellom to KBK-spillere. Litt for enkelt.

Men her kommer KBK!
Først Pelle som etter 14 min reduserer lynkjapt til 1-1. Sørmo tar seg frem mot dødlinja, Faris hopper over og Pelle setter ballen rett i nettet. Godt KBK spill og fint angrepsspill.

Så, Pemi Faris scoreing etter 23. minutter! Langt innlegg fra Liri til Faris som er påskrudd i boksen, tar seg forbi forsvareren og header inn til 1-2. Sterkt gjort.

James får nok en mulighet mot McDermott men denne gangen blir han stoppet av en flott redning av KBKs nr 1.

Molde har ballen og mest av spillet, men KBK kommer på noen farlige overganger. Kampen bølger herlig frem og tilbake ut første omgang.

Andre omgang
Andre omgang starter der første omgang slapp. Bølger mye frem og tilbake. Molde har mest ball og kommer på noen farlige overganger, men det samme gjør KBK. Veldig spennende og vanskelig å si hvor dette ender.

Molde eier mye ball i denne delen av kampen, men får lite ut av det. KBK står godt imot.

Så får Molde en stor mulighet med Magnus Wulf Eikrem som skyter fra 16 meter, men får ikke ordentlig trøkk på ballen og McDermott får akkurat hansken på ballen. Nok en strålende redning fra vår bakerste mann.

Bendik Bye får en kjempe sjanse fra perfekt Pellegrino hold, men setter ballen like utenfor lengste stolpe. Kunne vært scoring i kamp nr. 100 i eliteserien for Bendik det. Neste gang sitter den!

Ellingsen får en sjanse fra 17 meter men Sean holder ballen i fastgrep. Det gjør han også på heading fra Ohi.

Derimot Scorer Aursnes med en suser fra rett utenfor 16 metern og i motsatt hjørne. KBK har stått bra imot Molde presset, men den blir det vanskelig å ta. 2-2.

Intenst og dramatisk! Utrolig spennende kamp og KBK spiller godt så synd det ikke holder helt inn. Kampen ender 2-2.

Kampreferat av Karoline Almvik. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

KBK_Lagoppstilling_Runde 24_ Mfk