Jesper hedret for 100 KBK-kamper

Jesper Strand Isaksen (24) har passert 100 offisielle kamper for Kristiansund Ballklubb!

Kristiansunderen har skrevet seg inn i historiebøkene til KBK som en av de 25 spillerne som har nådd 100 kamper for klubben.

Bragden ble oppnådd i 16. mai-kampen borte mot Haugesund på torsdag. Jesper Strand Isaksen ble derfor hedret på banen rett før avspark i kampen mellom KBK og Brann på 2. pinsedag.

Jesper debuterte for KBKs førstelag i cupkampen borte mot Verdal 24. mai 2017. Han fikk sin første eliteseriekamp borte mot Stabæk én måned senere.

I 2020 meldte han overgang til nettopp Stabæk, og var også innom Fredrikstad og Jerv før han returnerte til KBK sommeren 2021. Siden har han vært en viktig spiller i KBK-stallen, og denne sesongen har han også fått bære kapteinsbindet i noen kamper.

Strand Isaksen fullførte fjorårssesongen med 89 offisielle serie- og cupkamper, og Haugesund-kampen var altså hans 11. KBK-kamp i år. I løpet av 2024 har han passert spillere som blant andre Conny Månsson, Simon Dogan og Snorre Strand Nilsen på adelskalenderen.

Vi gratulerer Jesper med 100 kamper, og ønsker lykke til med de 100 neste!

Her kan du se KBKs adelskalender med oversikt over alle spillere som har kamper for klubben (sist oppdatert etter 2023-sesongen).

jesp2.jpg
Jesper Strand Isaksen fikk blomster av sportslig leder Eirik Hoseth før avspark i KBK–Brann, i det som ble Jespers kamp nummer 101. Foto: Terje Stamnes