Jubel for gatelaget: – Artig at folk kommer for å heie på oss!

Flott stemning på stadion da Kristiansund Ballklubb var vertskap for regional gatelagsturnering.

– Det er stort for oss her på hjemmebane, vi spiller med mye glede i dag!

Det sier Andreas Phillips underveis i regionscupen for gatelag som ble arrangert på Nordmøre stadion torsdag. Han og de andre gatelagsspillerne i KBK tok imot Molde, Aalesund, Ranheim og Rosenborg til den aller første regionscupen i Kristiansund.

Det var en stolt KBK-gjeng som gikk ut på banen med helt nye drakter foran tilskuerne på Notar-tribunen.

– Det er litt fans som har kommet, det er artig at de heier på oss. Også er vi fornøyd med været, sier Phillips.

01.jpg
Maria Ellingsen, Andreas Phillips og Øyvind Halset var i aksjon for KBKs gatelag torsdag.

Da dommerne blåste i gang turneringen var det med et teppe av tåke over kunstgresset, men etter et par kamper brøt sola gjennom og det ble virkelig god stemning på Nordmøre stadion.

For hjemmelaget ble det også forbedring i resultatene da sola skinte. KBK startet med tap mot Ranheim og Aalesund, men så ble det storseier med 6-2 mot Molde.

– Vi har alltid litt startvansker. Men nå kan vi spille mer avslappet. Vi blør for drakta, sier keeper Øyvind Halset.

– Ja, vi bruker å ha en stigende kurve utover dagen i disse turneringene, legger Phillips til.

02.jpg
Aalesund, Molde, Ranheim, Rosenborg og Kristiansund presenterte seg for publikum før kampene startet.

Gatelaget trener to ganger i uka, på mandager og torsdager. Phillips kunne gjerne tenkt seg flere treninger i uka.

– Det er mange som er med på trening. I dag har vi også lånt ut en spiller til Molde, for de hadde litt lite folk, forteller Phillips.

Se videoklipp fra regionscupen her:

Etter at siste kamp var slutt, var det premieutdeling ved KBK-spillerne Torgil Gjertsen og Snorre Strand Nilsen. De delte ut medaljer til alle deltakerne.

Etterpå var det klart for utdeling av de to pokalene, der Ranheim vant regionscupen og Rosenborg tok Fair Play-prisen. Turneringen ble avsluttet med felles middag for alle lagene inne på Møre Drift VIP.

04.jpg
Det var duket for mange rivaloppgjør på Nordmøre stadion torsdag. Her er det Rosenborg og Molde som møtes.
03.jpg
Ranheim-spillere varmer opp til kamp.
06.jpg
KBK-spiller Andreas Phillips fyrer av mot Aalesund-målet.
08.jpg
Ranheim ble beste klubb i regionscupen i Kristiansund.
09.jpg
Rosenborg kunne juble for Fair Play-prisen.
07.jpg
KBKs Johan Kollmann Johansen (fra venstre), Jan Nydal og Roger Olsen får medalje av Snorre Strand Nilsen.
11.jpg
Ranheim fikk mye å juble for på Nordmøre stadion.