Kapteinen styrer skuta videre!

Dan Peter Ulvestad er klar for nye år i KBK, og har i dag signert en kontrakt ut 2024-sesongen.

Dan Peter kom til KBK for akkurat 10 år siden. Han har spilt 261 kamper over 10 sesonger og scoret 18 mål for Laget for Lidenskap. Han har vært med på ett opprykk og nå også ett nedrykk. Han har vært en trygg og god kaptein i alle år i Eliteserien og er en bauta i midtforsvaret. Vi gleder oss over å ha med kapteinen i 2 nye år.

Sportslig leder Eirik Hoseth er godt fornøyd med å få med Ulvestad videre:

"Dan Peter viste i høstsesongen i fjor at han var tilbake i godt gammelt slag etter ryggoperasjonen på våren. Han er en svært viktig brikke for KBK med sin imponerende spilleforståelse og samtidig et forbilde for svært mange på Nordmøre. En kaptein med stor K, og et tydelig signal om at lederen er revansjesugen og klar for en tøff sesong i OBOS-ligaen", sier Eirik Hoseth.

Image[43192].jpeg

Dan Peter selv er svært motivert for å bidra for KBK og Nordmøre videre:

"Nå har jeg vel 10-årsjubileum og vært her lenge. Jeg føler meg som en nordmøring og Kristiansund er blitt byen som er «hjemme» for meg. Det var ikke aktuelt å skulle gi seg med nedrykk, og målet er å få opp klubben til Eliteserien igjen. Regionen fortjener et Eliteserielag, og det gjelder å legge fjoråret bak oss. Vi skal først og fremst «samle laget» og vise publikum at vi mener alvor", sier en Dan Peter.

OBOS-ligaen er krevende og kapteinen er tydelig på at jobben må gjøres med kvalitet:

"Vi må ikke ta et opprykk som en selvfølge, for det er ingen enkel oppgave. Dette gjelder både klubb, spillere og supportere. Vi må stå sammen, og den harde jobben må gjøres skikkelig. Det er en tøff utfordring og mye som skal klaffe for å lykkes med det vi ønsker, men vi gleder oss voldsomt til å ta fatt på en spennende sesong", avslutter Dan Peter.

Hovedtrener Christian Michelsen er klar for å ta den tøffe jobben som kreves:

"Det er svært gledelig å få med Dan Peter videre og den betydningen han har på og utenfor banen er urokkelig. Han vet hva som kreves, og har vært og kommer til å være viktig for KBK de neste årene. Han har samme ambisjonsnivå som hovedtreneren, og jeg ser frem til å ha han tilbake på trening fra og med i morgen", sier Christian.

#Lagetforlidenskap #KBK