Kåret til årets spiller i KBK – se alle vinnerne her!

Prisdryss på jubileumsfesten.

Under KBKs jubileumsfest i Braatthallen lørdag kveld ble det delt ut en rekke priser. De aller gjeveste var Årets spillere på herre- og kvinnesiden, i tillegg til Årets ildsjel.

Her er listen over alle prisvinnerne for 2023.

A-lag herrer

Årets spiller: Dan Peter Ulvestad

– Han går foran hele tiden og er en rollemodell. Han sier ikke alltid så mye, men snakker med kroppsspråk, snakker med beina og autoritet. Han er en en kaptein ut av en annen verden, han er den beste fotballspilleren jeg har vært borti, og det er en ære å kunne gi prisen til Dan Peter Ulvestad, sier sportslig leder Eirik Hoseth.

20231118_201805356_iOS.jpg
Dan Peter Ulvestad er Årets spiller i 2023. Alle foto: Terje Stamnes

– Det er litt trøstepremie, kanskje! Det har vært mye snakk om de unge i dag, så greit at de eldre får litt også. Takk til lagkameratene, det er mange som kunne vinne denne – jeg tror det var jevnt, sier Ulvestad selv.

Årets toppscorer: Benjamin Stokke

– Ingen hemmelighet hvem dette er: 16 mål fra årets toppscorer i OBOS-ligaen, og vi er så heldige at vi har ham. En fantastisk bidragsyter i garderoben, en flott fyr og en ambassadør for KBK både på og utenfor banen, sier Hoseth.

20231118_201851052_iOS.jpg
Benjamin Stokke fikk to priser: Årets toppscorer og Spillernes spiller, en pris som er stemt fram av hele førstelagstroppen.

Årets unge spiller: Oskar Siira Sivertsen

– Det er ikke lett å kåre denne når vi hadde fire spillere på U20-landslaget på fredag. Det er vår egen dødballfot, frisparkskytter og cornerspesialist. Han har fart og fantastiske ferdigheter. Oskar Sivertsen vinner vel fortjent årets unge spiller, sier Hoseth.

Sivertsen takket på video fra Portugal.

Spillernes spiller: Benjamin Stokke

– Dette er kanskje det gjeveste du kan få her. Det står ganske høyt å bli valgt av de andre i garderoben. En spiller som elsker oppmerksomhet, han har scoret en del mål i år også. En kjernekar, veldig flott både på og utenfor banen, han scorer mål og tilrettelegger mål. Veldig fortjent, sier KBK-kaptein Dan Peter Ulvestad.

A-lag kvinner

Årets spiller: Sarah Bakeng-Rogne

– Hun har det vi ønsker av en KBK-spiller. I løpet av sesongen 2023 har hun vært en av våre aller viktigste spillere, i form av kvalitet og delaktighet i kamp, og ikke minst i treningshverdagen. Denne spilleren går foran som et godt eksempel på gode holdninger, humør, treningsiver og et brennende ønske om å utvikle seg som fotballspiller. Hun er en lagspiller som setter KBK Kvinner foran seg selv. Utviklingen hun har hatt siden ankomsten i KBK er imponerende, og alt ligger til rette for å fortsette denne utviklingen i 2024, sier leder Liv Berit Bach i KBK Kvinner.

20231118_202406533_iOS.jpg
Prisvinnerne Sarah Bakeng-Rogne og Benjamin Stokke på scenen.

Årets toppscorer: Thea Eline Haugan

– KBK Kvinner har spilt 15 kamper totalt i år. Årets toppscorer har scoret ti mål på de kampene. Ei jente som går foran som et godt forbilde, legger ned hardt arbeid på egentrening og repetisjon. Framtiden er lys hvis det kommer opp flere målscorere som deg, sier Bach.

20231118_201436983_iOS.jpg
Thea Eline Haugan er Årets toppscorer i KBK Kvinner.

Øvrige priser

Årets ildsjel: Alf Sæther

– Den desidert viktigste prisen i KBK, er Årets ildsjel. Årets prisvinner har vært en viktig bidragsyter gjennom snart 20 år. Først som ivirig supporter gjennom Uglan, videre lagleder og altmuligmann for klubbens andrelag gjennom mange år. Det siste året har han vært svært aktiv også rundt driften av stadion, sier daglig leder Kjetil Thorsen i KBK.

20231118_203443082_iOS.jpg
Alf Sæther fikk prisen som Årets ildsjel, for innsatsen sin i Kristiansund Ballklubb gjennom 20 år.

Årets spiller gatelaget: Jan Nydal

– En pris som ikke bare handler om fotball, men mye annet. Hvordan man er mot andre personer, hvordan man takler medgang og motgang. Han er en person som er på stort sett hver eneste gatelagstrening, han er keeper og han er en fantastisk person i gatelagsgruppa, sier gatelagstrener Trym Brakstad.

07.jpg
Jan Nydal ble kåret til Årets gatelagsspiller. Bildet er fra regionsturneringen tidligere i år, der han fikk medalje av Snorre Strand Nilsen.

Aina Grønseth fra gatelaget mottok prisen på vegne av Jan Nydal.

Årets akademispiller: Haakon Haugen

– En spiller som har utmerket seg på mange forskjellige fronter i år. Han har fått sitt definitive gjennombrudd i seniorfotballen på andrelaget, han har fått sin debut på aldersbestemt landslag og han har levert fantastisk også utenfor banen. En spiller jeg har kjempestor tro på og som vi vil få glede av i tiden framover, sier utviklingsleder Leo Totev.

20231118_203517564_iOS.jpg
Sarah Bakeng-Rogne (Årets spiller KBK Kvinner), Thea Eline Haugan (Toppscorer KBK Kvinner), Awet Alemseged (Toppscorer rekrutt) og Haakon Haugen (Årets akademispiller og Årets toppscorer G17).

Årets toppscorer rekrutt (G19/KBK 2): Awet Alemseged

– Tre scoringer for G19 og tolv scoringer for et fantastisk 3. divisjonslag i KBK 2, sier Totev.

Årets toppscorer G17: Haakon Haugen

– Han har levert solid foran kassa i år. Han har scoret åtte mål i NM for G16 og sju mål for nasjonal G17, sier Totev.

VI GRATULERER ALLE PRISVINNERNE!

Les mer om jubileumsfesten på våre nettsider over helga.

20231118_203112531_iOS.jpg
Alf Sæther får ildsjelprisen av Kjetil Thorsen.
prisvinnere2023.jpg
Prisvinnerne samlet: Alf Sæther (fra venstre), Sara Bakeng-Rogne, Benjamin Stokke, Thea Eline Haugan, Awet Alemseged, Haakon Haugen og Dan Peter Ulvestad. Oskar Siira Sivertsen og Jan Nydal var ikke til stede.