KBK 2 og KBK G16 begge med seier borte

KBK 2 og KBK G16 med 2 solide kamper og 3 bortepoeng hver.

Åndalsnes-KBK2

Tirsdag hadde rekruttlaget æren av å være første lag på tur med den nye KBK-bussen. Og FOR en tur det ble med både Thorsen jr. og senior samt Tidens Krav med!

Rekruttlaget gjorde jobben borte på Øran stadion i det som var en hengekamp fra runde 4.

Resultatet ble 4-2 til de mørkeblå, en fullt fortjent seier etter banespill og sjanser.

Nå skiller det kun 1 poeng mellom KBK2 og Tomrefjord før de to siste rundene.

Neste match blir "borte" mot KFK lørdag 16.10.

Leander Næss Alvheim, Marius Weidel og Awet Alemseged skåret målene i tillegg til et selvmål (som Heine Gikling Bruseth tar all kreditt for)!

Kampfakta: https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7883752

IMG_20211012_205033.jpg

Sogndal - KBK G16

Foran fra venstre: Per Ole Tveraas (Elnesvågen), Abel Raaen (Surnadal), Ulrik Stranden, Eirik Nyland, Jesper Storbugt, Even Valde, Henrik Astad, Haakon Haugen, Adam Bjøringsøy.<br />Bak fra venstre: Hovedtrener Eirik Ranheim, Sander Rød, Aron Listuen (Bud), Askil Røen (Sunndal), Johannes Wiig, Fredrik Hoel, Sigurd Sæther, Jørgen Bach, Marius Sæther, Marius Remøy (Dahle/Nordlandet).

KBK G16 leverte torsdag en glimrende 2.omgang på Fosshaugane Campus og sørger for at tabelltoer (før kampen) Sogndal ble slått hele 3-0!

KBK tok sin fjerde strake seier på bortebane i år, og påførte hjemmelaget det første tapet på eget gress.

Alle skåringer kom fra venstresiden i dag signert Fredrik Hoel (36. min., 47. min.) og Ulrik Stranden (55. min.).

Sogndal-trenar Knut Ripe:

"Møter eit robust KBK lag, som spelar fin fotball. Har vår periode vi og, men klarar ikkje få uttelling på sjangsane våre. Får tidleg 0-2 i mot oss i andre omgang og då begynner vi å spele på ting vi ikkje har øvd for mykje på, som fører til at vi mistar ballen alt for mykje. Me håpar å ta læring av kampen til vi møter Stabæk i slutten av mnd."

KBK-trenar Eirik Asmyhr Ranheim:

"Vi visste vi møtte et meget bra lag i dag. Sterke og gode sogndalspillere som har levert godt i årets serie. Vi er veldig fornøyde totalt sett med gjennomføringen av kampen. Vi ligger godt og balansert og skaper nok trøbbel til å få sette opp noen gode målsjanser. En voksen kamp rett og slett og tre fine angrep som fører til tre mål."

KBK avslutter dagen på 2.plass i nasjonal serie. Neste kamp er Molde FK på Aker stadion 30.10

Kampfakta: https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=7883248

Målscorere: Venstrekant Fredrik Hoel (2) og venstreback Ulrik Stranden