KBK ansetter dametrener på heltid!

"Denne investeringen fra klubbens side gir et enormt løft på jentesiden. Det er vi stolte av å ha landet", sier utviklingsleder Leo Totev. KBK Kvinner styrkes veldig med å få en heltidsansatt trener inn i klubben, samtidig som han skal jobbe med Gatelaget og med NEAS-akademiet sine jentegrupper. "Årets signering for oss", sier Liv Berit Bach, daglig leder for KBK Kvinner.

IMG_7582.jpg

Trym får det sportslige ansvaret for både ungdoms- og seniorsatsingen på jentesiden i klubben. Han fortsetter som hovedtrener for KBK Kvinner og tar også over det administrative ansvaret for NEAS Akademiet på jentesiden. Dette vil skape positive synergier med tanke på både utvikling og rekruttering inn mot seniorfotballen.

"Jeg gleder meg voldsomt til å ta fatt på denne jobben. Det har alltid vært en drøm å jobbe med fotball på heltid, og å få muligheten til det i en klubb som KBK er noe jeg er ydmyk og stolt over." sier Trym Brakstad.

"Denne investeringen fra klubbens side gir et enormt løft på jentesiden som vi er stolte av å ha landet. Trym er riktig mann til å ta denne satsingen et steg videre", sier Leo Totev.

IMG_5092.jpg

I tillegg går Trym inn i en prosjektstilling rettet mot å styrke KBK Gatelag. Her er tanken å knytte klubbens arbeid med samfunnsansvar tettere mot de ulike instansene vi samarbeider med i tillegg til rekrutteringprosjekter inn mot KBK gatelag.

Daglig leder i KBK Kvinner, Liv Berit Bach, sier at dette er en flott synergi vi klarer å få til fordi klubben har satsingsområder både for kvinnelag og for gatelag - og at vi da klarer å forene krefter på tvers av avdelinger for å styrke oss.
"Her har utviklingsleder Leo Totev vært en pådriver, og lagt ned et godt stykke arbeid for å hjelpe til med kabalen. Takk til Leo!", sier Liv Berit i KBK Kvinner.

"Å få fortsette som trener for KBK kvinner var et stort ønske, og å få muligheten til å kombinere det med Gatelaget og NEAS akademiet er midt i blinken for meg personlig. Muligheten til å være med å bidra rundt Gatelaget, er noe jeg ser veldig frem til. Jeg er beæret over å få lov til å jobbe med en så fantastisk gruppe, og gleder meg til å treffe alle sammen." forteller Trym.

IMG_6180.jpg

"Jeg har allerede fått en smakebit på tilværelsen i KBK-familien, og gleder meg til å bli en større del av den, og er veldig motivert for å bidra med alt jeg har." avslutter Trym.

Vi gleder oss til fortsettelsen!

#lagetforlidenskap #KBK