KBK får trenerutvikler!

KBK kan i dag presentere Ola Bø Nyland som trenerutvikler i 2023-2024.

Nyland, som har gjennom en årrekke vært spillerutvikler i NEAS Akademiet fra alderen 11 til 19 år, blir fulltidsansatt i KBK og skal ha ansvaret for oppfølging av trenerne i akademiet.

OBN5.jpg

I korte trekk handler dette om veiledning, observasjon, sparring, evaluering, oppfølging av planverk, kvalitetssikring av teamprosesser og metodikk. Stillingen har også et medansvar for trenerforum, teammøter og samarbeid med relevante partnere på trenerutvikling.

OLA.jpg

Utviklingsleder Leo Totev: "Ola vil tilføre staben i akademiet og klubben et stort løft på det han er god på. Han er dyktig på å se hele mennesket, skape gode relasjoner og har lang erfaring på det pedagogiske fagfeltet. I tillegg har han gjennom sin trenererfaring og utdanningsløp i NFF også de riktige fotballfaglige referansene. Vi gleder oss stort til å komme i gang med arbeidet med å løfte trenerprofesjonen ytterligere."

OBN3.jpg

Ola kommer fra jobben som lærer og rådgiver ved Atlanten videregående skole som han tar permisjon fra det kommende skoleåret. KBK ønsker å takke skolen ved rektor Trond Hjelle så mye for smidighet og velvilje her.

OBN4.jpg

Vi gleder oss til oppstart av dette samarbeidet og ønsker Ola lykke til i rollen som trenerutvikler de kommende sesongene i KBK!

#lagetforlidenskap #KBK