KBK-genseren ble kåret til Eliteseriens kuleste

Da er det bestemt! Kristiansund Ballklubb er kåret til Eliteserien kuleste og fineste strikkegenser! Tusen takk til Ida Amalie Unjem som har designet den fine genseren og til våre herlige supportere som har stemt den fram!

Det gikk varmt i strikkepinnene i vinter da samtlige lag i Eliteserien og OBOS-ligaen skulle kåre sine fineste klubbgensere og tilbehør. Supportere, strikkere og fotballfans i alle aldre sendte inn sine forslag i form av tegninger, fargelagte maler og bilder av ferdig strikkede plagg. Klubbene sto ovenfor en vanskelig oppgave da de skulle velge blant nesten 600 bidrag fra hele landet. I februar ble de lokale vinnerne kåret, og i dag er de nasjonale ligavinnerne kåret.

Supportere over hele landet, samt en jury bestående av Bernt Hulsker, Jannecke Weeden, Freddy dos Santos, Erlend Hanstveit, Hedda Hynne og Pål Arne Johansen, har nå stemt fram Eliteseriens og OBOS-ligaens kuleste strikkegenser.

Blant over 10 500 stemmer stakk til slutt Kristiansund BK, designet av Ida Amalie Unjem, av med den gjeveste prisen som ELITESERIENS KULESTE STRIKKEGENSER. HamKam, designet av Ina Helen Herland, er kåret som OBOS-LIGAENS KULESTE STRIKKEGENSER.

Ida Amalie Unjem har laget designet til KBK-genseren og vant konkurransen.

- Jeg må si at jeg ble veldig overrasket over at jeg vant, sier Ida Amalie Unjem som står bak vinnerbidraget til Kristiansund BK. Responsen har vært stor her på Nordmøre, og veldig mange har delt innleggene og oppfordret folk til å stemme.

Gratulerer og tusen takk!
Kristiansund ballklubb ønsker å gratulere Ida Amalie Unjem! Tusen takk for bidraget til en stilig KBK-genser.

Vi ønsker også å takke for engasjementet, for alle flotte bidrag, og til alle dere som har stemt. Dere er verdens beste fans!

«Strikk for klubben i ditt hjerte» har vært en todelt konkurranse/kampanje som ble dratt i gang i fjor høst for å holde fans og supportere engasjerte på hjemmebane. Vi har ønsket å engasjere hele familien til å delta med både tegninger og bilder av ferdig strikkede plagg. Alle som har deltatt har vært med i trekningen av signerte drakter, sesongkort, ligaballer og gavekort.

Nå er ligavinnerne for gensere klare mens kåringen av ligaenes kuleste tilbehør gjennomføres til høsten.

Vi vil fremover oppfordrer fans, familie og venner til å strikke for klubben i sitt hjerte. Sammen håper vi å bidra til å sette farge på Kristiansund stadion når vi gradvis gjenåpnes igjen for publikum.

Strikkeoppskrifter og garnpakker
Strikkeoppskrifter til samtlige klubbvinnere og komplette garnpakker blir tilgjengelig for alle fans og supportere i løpet av april. Deler av inntektene fra «Strikk for klubben i ditt hjerte» ønsker vi skal gå tilbake til klubbene.

Norsk Toppfotball(NTF) ser fram til å også koble inn klubbenes Gatelag i flere av aktivitetene fremover. NTF-partnerne House of Yarn og COOP har nylig inngått et samarbeid med Fotballstiftelsen og Gatelagene, et samarbeid som skal gi både inntekter og arbeidsmuligheter for gatelagsspillerne.

Lidenskap varmer, og dette er bare begynnelsen for #fotballstrikk