KBK låner Sigurd Kvile

Kristiansund Ballklubb og Bodø Glimt er enig om en utlånsavtale som strekker seg ut mai måned.

Den unge lovende stopperen ankom Kristiansund i går kveld og er klar for sin første trening i dag. Spilleren er spilleklar til søndagens kamp mot Haugesund.

Sigurd kom til Bodø/Glimt før 2021-sesongen etter en god sesong for Åsane i Obos-ligaen. 22-åringen fikk 12 kamper i Eliteserien i fjor, hvor 5 av disse var fra start.

Han har fått flere innhopp i Europacup-kampene.

Selv sier Sigurd i en kort kommentar før første trening at han gleder seg.

- Jeg har aldri vært i Kristiansund før og gleder meg til å bli kjent med gutta her, byen og supporterne. Det er kjekt å få sjansen og jeg håper å bidra positivt til laget.

- Vi er heldig som på dette tidspunkt kunne finne en midlertidig løsning takket være Bodø/Glimt som var positiv og løsningsorientert. Med markante midtstoppere som Coly og Ulvestad ute samt usikkerhet rundt Williamsen, er vi glade for at vi har fått på plass en med Sigurd sine ferdigheter, sier Terje Wiik, sportslig leder i Kristiansund BK.

Vi får vi en sulten og ambisiøs spiller som utfyller Hopmark med fart, fysikk og en fremoverrettet spillestil.

Vi ønsker Sigurd velkommen til KBK.

#Lagetforlidenskap #KBK